ברגר לחברות הסלולר: "איך תשמרו על התחרות?"

מנכ"ל משרד התקשורת זימן אליו את המפעילים הסלולריים לדיון על ההסכמים לאיחוד רשתות סלולריות ■ הערכות בקרב המפעילים: "המשרד לא מתלהב ממודל של שתי רשתות סלולריות בלבד"

מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, זימן אליו השבוע את המפעילים הסלולריים על מנת לשמוע מהם באופן ישיר על מהות ההסכמים שחתמו בנושא איחוד הרשתות הסלולריות. ברגר נפגש עם המפעילים והסביר להם שהחליט לא להסתפק בקבלת ההסכמים עצמם לבדיקה, אלא ביקש ללמוד באמצעות שיחה איתם כיצד הם מסבירים אותם. בפגישות השתתף צוות שלם מאגפי המשרד המרכזיים ששאלו שאלות והעלו סוגיות הנוגעות לתחרותיות בענף, מלבד סוגיות טכנולוגיות.

המפגש עם המפעילים ובדיקת הנושא, באה במקביל לבדיקה שעושה רשות ההגבלים העסקיים באופן עצמאי. בפגישה אתגרו אנשי משרד התקשורת את המפעילים והקשו עליהם. בקרב המפעילים ישנם כאלו שיצאו מהפגישות בתחושה שהמשרד אינו מתלהב מהמהלך של איחוד רשתות סלולריות במתווה שכפו החברות עצמן. כלומר נראה שהסיטואציה שכפו המפעילים של הקמת 2 רשתות סלולריות מאוחדות עבור חמשת המפעילים - ניתן לומר בזהירות שהיא אינה המודל המועדף על המשרד, אבל הנושא עדיין נמצא בבחינה.

בכל מקרה ברור שגם אם יוסכם על שתי רשתות משותפות, זה לא יהיה כפי שהמפעילים רוצים ושיתוף הפעולה ביניהם יוגבל ויותנה בתנאים מחמירים. עוד עולה מהשיחות, שלמשרד יש בעיה יותר גדולה עם ההסכם של פלאפון-סלקום-גולן טלקום, מאשר ההסכם של פרטנר והוט מובייל, אך שני ההסכמים יעברו שינויים בעקבות בדיקת המשרד.

עוד נציין, כי הבדיקות שעושה המשרד מתייחסות לנושא רשתות הדור הרביעי בנפרד ולרשתות הדור השלישי בנפרד. המשרד מכיר בקושי בהקמת אנטנות נוספות לטובת הדור הרביעי, ובבעיית המחסור בתדרים. לכך יש להוסיף את המחויבות של גולן טלקום והוט מובייל בתנאי המכרז הסלולרי שבו זכו ואשר מחייב אותם לפרוס רשת בפריסה ארצית מלאה בתוך 7 שנים. בקרב חלק מהגורמים במשרד יש תחושה לא נוחה מהעובדה ששתי החברות יחמקו ממילוי חובתן.