התפוצצו שיחות השלום? המינהלת מסרבת להעביר את החוב לאיגוד

המינהלת דורשת לפתור מחלוקות נוספות, בעיקר סביב תשלומי השיפוט בליגת העל; תקציב האיגוד המתוקן ל-2014 יעמוד על 38.06 מיליון שקל

"שיחות השלום" של הכדורסל הישראלי בין יו"ר המינהלת שמואל פרנקל לבין יו"ר האיגוד דני חלוץ, לא הבשילו בשלב זה לכדי פתרון והבנות. המחלוקת בין האיגוד למינהלת נותרה בעינה, כאשר המינהלת מסרבת בשלב זה להעביר את סכום הזיכיון עבור עונת המשחקים הקודמת 2012/13. במינהלת טוענים כי כל עוד לא יוסדרו מחלוקות נוספות בקשר בין המינהלת לאיגוד - בעיקר בנושא תשלום השיפוט של ליגת העל - לא תעביר המינהלת את דמי הזיכיון לאיגוד. במינהלת ממשיכים לטעון כי התשלום שנדרשות להעביר קבוצות ליגת העל עבור דמי שיפוט הוא גבוה בהרבה מהסכום שמועבר לשופטים במשחקים, ולמעשה הוא משמש את האיגוד לסבסוד השיפוט בליגות שמפעיל איגוד הכדורסל (ליגה לאומית ומטה, כולל ליגות הנשים).

גם על סכום הזיכיון שטרם הועבר קיימת מחלוקת: באיגוד הכדורסל אומרים שהחוב של המינהלת עומד על 1.05 מיליון שקל, בעוד שבמינהלת טוענים כי מדובר על 700 אלף שקל בלבד.

בתוך כך, הגיש איגוד הכדורסל לוועדת הכספים תקציב מתוקן לשנת 2014, המתבסס על צפי הכנסות של 38.06 מיליון שקל (במקום 38.9 מיליון). התקציב לוקח בחשבון 380 אלף שקל בלבד לטובת כיסוי גירעון האיגוד. סעיף ההוצאה העיקרי ב-2014 יהיה איגוד השופטים שמתוקצב ב-13.07 מיליון שקל - ומהווה 33.7% מכלל תקציב ההוצאות של האיגוד לשנה הקרובה.

הנבחרת הלאומית לגברים זכתה ב-2014 לשדרוג משמעותי ומתוקצבת ב-3.92 מיליון שקל; בהצעת התקציב המתוקנת נאלצו באיגוד הכדורסל להחזיר את התקצוב של נבחרת העתודה לנשים שתוכננה להימחק במהלך 2014 לחלוטין, וכעת תתוקצב ב-300 אלף שקל.

ברמה הפרסונלית - במהלך ניסיונות לאזן את תקציב הוצאות השכר, הוחלט לסיים ההתקשרות עם מוטי אקסמיט, שבשנים האחרונות הוגדר כ"פרויקטור" באיגוד, וקיבל בימי ם האחרונים מכתב פיטורים.