לידיעת סוחרי המט"ח: האם זהו הטרייד החם של 2014?

אנליסטים מעריכים כי הדולר הניו-זילנדי יוסיף להתחזק מול המטבעות המרכזיים ג0 ב-2014, בשל הערכות כי הבנק המרכזי של המדינה יעלה את הריביות במהלך השנה

הדולר הניו-זילנדי נהנה משנה מוצלחת במיוחד ב-2013 ולפי הערכות אנליסטים הוא צפוי להמשיך ולהתחזק בשנה הקרובה.

ה"קיווי", הכינוי השגור של הדולר הניו-זילנדי בפי סוחרי המט"ח, התחזק ב-6% כנגד הדולר האמריקאי מאז חודש יוני 2013, כאשר הבנק המרכזי במדינה אותת כי בכוונתו להעלות את הריביות. מאז תחילת 2013 הקיווי התחזק במיוחד מול הין היפני והוסיף לערכו כ-20%. הדולר האוסטרלי, מנגד, איבד מערכו 14% מול הדולר האמריקאי ב-2013 וסוחרי מט"ח רבים מיהרו לפתוח פוזיציה נגד הקיווי האוסטרלי במהלך השנה החולפת.

לפי קת'י ליאן, מנהלת השקעות בחברת BK Asset Management, כלכלת ניו-זילנד יוצאת דופן לעומת כלכלות מערביות אחרות. "הבנק המרכזי של ניו-זילנד יהיה הבנק המרכזי היחידי שיעלה את הריביות ב-2014, והפוזיציה הייחודית שלו הופכת את הדולר הניו-זילנדי לאחד הטריידים החמים שלנו", הוא טוענת.

למרות התחזקות המטבע וירידה ביצוא, כלכלת ניו זילנד צמחה בקצב מפתיע בשנה החולפת וצפויה לצמוח בקצב של 2.7% בשנה הפיסקאלית המסתיימת במארס 2014. ליאן מציינת כי המדינה מתכננת פרוייקטים ענקיים בתחום התשתיות ועניין זה עשוי להאיץ עוד יותר את קצב הצמיחה במדינה.