רשתות הסלולר: ברגר ביקש חוו"ד ועדת המכרזים

אחד הטיעונים של אלו התומכים ב-2 רשתות הוא החשש שבדורות הבאים בסלולר לא יהיו מספיק תדרים ליותר מ-2 רשתות

אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת ומי שעומד בראש ועדת המכרזים לדור הרביעי בסלולר, ביקש היום מחברי הוועדה להביע את עמדתם לגבי סוגיית איחוד הרשתות בסלולר ולומר מה הם חושבים שיהיה הדבר הטוב ביותר לשוק בישראל - 2 או 3 רשתות סלולריות. ועדת המכרזים מתקדמת כמעט שבוע אחר שבוע במטרה להגיע להחלטה כמה שיותר מהר על מתכונת הקצאת התדרים.

ממה שמסתמן עד כה, נראה כי הוויכוח יתמקד בשאלה האם ללכת למודל של 2 רשתות או 3 רשתות סלולריות, כאשר מודל של הקמת רשת אחת או ארבע רשתות יורד מהפרק. עדיין אין החלטה סופית וברגר חוקר ויורד לעומק הנושאים, אך אם לשפוט לפי הלך הרוח בוועדה, נראה שהסיכויים נוטים לכך שהמשרד יעדיף מודל של 3 רשתות על פני 2 רשתות, אך כאמור אלו עמדות לא סופיות ויש לקחת זאת בזהירות.

אחד הטיעונים שהועלו בדבר הכדאיות בקיומן של 2 רשתות סלולריות משותפות לכל המפעילים, הוא המחשבה על הדורות הבאים בהתפתחות הדור הרביעי, ובעיקר בכל מה שקשור ל-LTE Advanced (האבולוציה של הדור הרביעי שתאפשר קצבים של עד 1 ג'יגה לשנייה - ג.פ.), והחשש שלא יהיו מספיק תדרים עבור 3 רשתות אלא עבור 2 בלבד.

נראה שכרגע חברי הוועדה ממוקדים בדור הרביעי בלבד, ובעתיד יתפנו לעסוק בסוגיית ה-LTE Advanced לאחר שתיעשה הקצאה מחודשת של כל התדרים על מנת להתאים את הקצאותיהם בישראל לתקינה האירופאית. כפי שנחשף ב"גלובס", בשבוע שעבר כינס ברגר את כל המפעילים בנפרד, וביקש לברר פרטים לגבי מהות ההסכמים שבין פרטנר והוט מובייל וסלקום-פלאפון-גולן טלקום. הסכמים אלו נבדקים במשרד התקשורת וברשות ההגבלים כדי לוודא שהם לא מהווים חסם לקידום התחרות.