שרי האוצר והחקלאות: פטור ממכס על ירקות שנפגעו בסופה

שר האוצר לפיד ושר החקלאות שמיר סיכמו על הפחתת מכסים מיידית שתאפשר יבוא פטור ממכס של הירקות הבאים: עגבניות, מלפפונים, קישואים, חצילים וחסה

שר האוצר יאיר לפיד ושר החקלאות יאיר שמיר סיכמו היום (א') על הפחתת מכסים מיידית שתאפשר יבוא פטור ממכס של הירקות הבאים: עגבניות, מלפפונים, קישואים, חצילים וחסה, זאת בצל מחסור מסתמן ובמטרה למנוע התייקרותם בשל נזקי הסופה.

ההחלטה להוריד מכסים נעשתה לאחר דיונים משותפים בין רשות המסים ומשרד החקלאות, תוך בחינת נזקי הסופה שפקדה את ישראל בסוף חודש דצמבר ובמטרה להוריד את יוקר המחיה.

בעקבות הקרה והסופה מסתמן מחסור בירקות בסיסיים בשווקים המקומיים, וכתוצאה מכך מחירי הירקות האמירו. על מנת לווסת את עליית המחירים החליטו השרים לפתוח ענפים המוערכים כי בהם מסתמן מחסור בתקופה הקרובה ליבוא, על מנת לאפשר גידול בהיצע אשר יכול לווסת את עליית המחירים כלפי מטה ולהקל על הצרכנים. על חלק מהפירות והירקות הוחלט לאפשר יבוא פטור ממכס עם הגבלת מכסות כדי לא לפגוע בחקלאים ובגידול הישראלי.

במסגרת הצו שנחתם יהיה ניתן לייבא קישואים, חצילים וחסה פטורים ממכס ללא הגבלת כמות לתקופה של חודשיים, עד לתאריך ה-28 בפברואר. כמו כן, יהיה ניתן לייבא עגבניות (מכסה של עד 3,000 טון) ומלפפונים (מכסה של עד 1,500 טון) פטורים ממכס עם הגבלת מכסות לתקופה של 3 חודשים, עד לתאריך 31 במארס.

שר האוצר יאיר לפיד אמר כי "זהו צעד נוסף להורדת יוקר המחיה. ההחלטה להוריד מכסים על הגידולים שנפגעו בסופה נועדה בראש ובראשונה לחסוך בהוצאות הצרכנים. נמשיך לפעול כדי להקל על מעמד הביניים ולהוזיל את סל המזון למשפחה".

שר החקלאות יאיר שמיר מסר: "המהלך מתווסף לשורת הצעדים בהם נקט משרד החקלאות להפחתת יוקר המחיה במדינת ישראל על-ידי הוזלת סל המזון המשפחתי בחלב ובביצים. משרד החקלאות ימשיך לפעול להגברת התחרותיות בענפי החקלאות בישראל, אך לצד זה ידאג לאפשר תגמול הוגן ליצרנים בדגש על חיזוק המשק המשפחתי".