ביה"ד הורה לאיקיוטק לשלם פיצויים לעובדת - והחברה התעלמה

איקיוטק לא שילמה את חובה והתעלמה לחלוטין מפסק הדין ■ תיק הוצאה לפועל נפתח נגדה אך טרם מומש, והתברר כי נגד החברה קיימים עיקולים רבים ■ סטטוס החברה ברשם החברות, נכון להיום, הוא אזהרת "חברה מפרת חוק"

התנהלותה של חברות במרום הפקות, המוכרת כיום בתור איקיוטק, הייתה "רצופת כשלים באופן שלא ניתן להגדירו אלא כזלזול בהליכי המשפט" - כך קבע בית הדין במסגרת תביעה שהגישה עובדת לשעבר של החברה בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, באמצעות משרד עורכי הדין ליאור לוי, ובמרכזה הלנת שכר, פיצויי פיטורים ופגיעה בזכויות.

בית הדין הורה לחברה לשלם לעובדת פיצויי פיטורים, דמי הבראה והוצאות משפט בגובה כ-10,000 שקל. אולם מאז שניתן פסק הדין בספטמבר, החברה לא שילמה את חובה והתעלמה לחלוטין מפסק הדין שניתן. תיק הוצאה לפועל נפתח נגדה אך טרם מומש, והתברר כי נגד החברה קיימים עיקולים רבים. סטטוס החברה ברשם החברות, נכון להיום, הוא אזהרת "חברה מפרת חוק".

חברת איקיוטק, ששמה עבר כמה גלגולים עד כה, עומדת בימים אלה בלב סערה בשל כ-100 אלף דרישות תשלום ששיגרה למי שכביכול נרשמו לשירותיה, תחת השם "במרום הפקות" - נושא שאף נדון בשבוע שעבר בוועדת הכלכלה של הכנסת.

התובעת במקרה המדובר הועסקה כצלמת שכירה באותה חברת "במרום הפקות", שלשירותיה נרשמו לכאורה לקוחות חברת איקיוטק, בשנים 2009-2012. על רגע חילוקי דעות על אופן הפסקת עבודתה היא תבעה את החברה, אולם נציגיה התעכבו בהגשת כתב ההגנה, ניסו לדחות את הדיונים ונעדרו מהם לבסוף - ופסק הדין ניתן בהיעדרם.

בעקבות הפסיקה הוגשה בקשה לביטול פסק דין, ובית הדין קיבל אותה והחל לדון בנושא מחדש.

בין השאר זומן מנכ"ל החברה, בן אופק, למתן עדות על רקע טיעוני העובדת סביב אופן הפסקת עבודתה בחברה. אלא שבעדותו נמצאו, על-פי קביעת בית הדין, סתירות חוזרות ונשנות.

גם כשנשאל אופק האם "חברת איקיוטק וחברת כלי תקשורת הם בבעלותך?", השיב נחרצות: "חברות אלה הן לא חברות שלי", ובית הדין קבע בהמשך: "לאור הסתירות בעדות מנהל המעבידה (בן אופק)... יש לקבל את גרסתה של העובדת".

גם בסיבוב הזה נפסקו תשלומים דומים - אולם, כאמור, דבר לא שולם.

"מצד אחד משתמשת איקיוטק בהליכי משפט לרעה", אומר עו"ד ליאור לוי, "ועל-ידי זה מנסים לגבות כספים באזרחים תמימים. מצד שני מזלזלים בבית המשפט באופן שאינו משתמע לשתי פנים".

מאיקיוטק (במרום הפקות) נמסר בתגובה: "הנושא נדון כעת בערכאות המשפטיות. מתוך כך איננו יכולים להתייחס לעניין".

איקיוטק נגד ח"כ טופורובסקי

בעקבות הדיון בעניינה בכנסת בשבוע שעבר, מיהרה איקיוטק להגיש ליו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ יצחק כהן, "קובלנה בגין הפרת אמונים לכאורה ופעילות אסורה בניגוד עניינים חמור לכאורה - על-ידי חבר הכנסת בועז טופורובסקי", מי שזימן את הדיון ופועל לטובת הצרכנים בנושא.

הטענה: טופורובסקי הסתיר מהציבור ומהוועדה כי גם לאשתו יש חוב לחברה, "כך שהדיון נועד להשפיע על כיסו האישי".

ח"כ טופורובסקי מסר בתגובה: "חברת איקיוטק איימו עליי שאם אמשיך לפעול כדי למנוע מהם לשדוד כספים מעשרות אלפי אזרחים, הם יכפישו את שמי. עכשיו הם מנסים לעשות זאת. לאחר ששכרו את שירותיהם של משרד עורכי דין דין יוקרתי ושופט בדימוס, עכשיו הם שכרו גם את שירותיו של משרד יחסי ציבור מהיקרים במדינה".

לדבריו, "טענותיהם שקריות. אשתי מעולם לא נרשמה לשירות שלהם, ומעולם לא קיבלנו מכתב דרישת תשלום מהם. היום זו הפעם הראשונה שראינו את המכתב, לאחר שכתבים שלחו לנו אותו. זיוף ורמאות זועקים מהמכתב הזה. לא אתן לניסיונות ההכפשה השקריים ולאיומים להפחיד אותי ועוד כ-100,000 אזרחים, ואלחם עד שהאיומים של איקיוטק כלפי כל אחד מעשרות אלפי האזרחים התמימים יוסרו".