עסקת ענק לורינט: רוכשת חברה תמורת 514 מיליון דולר

ורינט הודיעה על רכישת חברת ‏KANA Software‏ האמריקאית, ספקית מובילה של פתרונות שירות לקוחות המוטעמים בענן ובתשתיות לקוח

חברת ורינט , המפתחת מערכות לעיבוד וניתוח מידע ומנוהלת ע"י דן בודנר, דיווחה היום על מהלך אסטרטגי משמעותי, שיהפוך אותה לחברה בעלת מחזור מכירות של למעלה ממיליארד דולר: ורינט דיווחה על רכישת חברת ‏KANA Software‏ (קאנה) האמריקאית, בתמורה ל-514 מיליון דולר במזומן. 100 מיליון דולר מסך העסקה תשלם ורינט מקופת המזומנים שלה, ואת היתרה תממן החברה באמצעות חוב פיננסי בנקאי ושימוש בקווי אשראי, מה שיביא לכך שגם היקף החוב הפיננסי של ורינט, יחצה את רף המיליארד דולר.

KANA‎‎‏, אשר הוקמה בשנת 1996 בסיליקון ואלי בקליפורניה, הינה ספקית מובילה של פתרונות שירות לקוחות המוטמעים בענן ובתשתיות לקוח, ומעסיקה כ-600 עובדים.

‏בודנר הסביר היום כי "פתרונות שתי החברות משלימים זה את זה ובכך מאפשרים לורינט לספק יכולת שלמה בתחום ה-‏Actionable Intelligence‏ (תובנות שרלבנטיות למרחב העסקי). התרשמנו מחברת קאנה ואנו חולקים חזון משותף לגבי השווקים אליהם אנו פונים, לרבות מחויבות חזקה כלפי לקוחותינו. כמו כן אנו מאמינים שקיימת התאמה בתרבות הארגונית בין שתי החברות, ובסיס להצלחה משותפת היום ובעתיד עבור לקוחותינו ועובדינו".

‏על לקוחותיה של קאנה נמנים ארגונים בינונים וגדולים, והפתרונות שהיא מפתחת מבוססים על הקשר ואיחוד המידע בערוצים השונים באמצעותם מתבצעת התקשורת של הלקוח עם החברה או המותג - סוכנים, אינטרנט, רשתות חברתיות ומובייל. באופן זה פוחת זמן הטיפול בלקוח ועולה שיעור שביעות רצון הלקוח מהטיפול לו הוא זוכה. על לקוחות קאנה נמנים מעל ל-900 ארגונים ו-250 סוכנויות ממשלתיות ברחבי העולם, אשר חלק מהם הינם גם לקוחות ורינט.

‏קאנה נמצאת היום בבעלות קרן הפרייבט אקוויטי האמריקנית ‏ACCEL-KKR‏, הממוקמת אף היא בסיליקון ואלי בקליפורניה, ומנהלת פורטפוליו בהיקף של כ-2 מיליארד דולר, המורכב ברובו מחברות היי-טק. עבור הקרן, מדובר באקזיט פנטסטי - ‏ACCEL-KKR‏ השלימה את רכישת קאנה בדיוק לפני 4 שנים, ב-7 לינואר 2010, תמורת 41 מיליון דולר בלבד. מאז כניסתה של ‏ACCEL-KKR‏, ביצעה ‏KANA‏ שורה של רכישות בעלות פעילות דומה וסינרגטית, במדינות כגון אירלנד והולנד ועוד, עד לעסקה הנוכחית עם ורינט.

‏בקופתה של ורינט היו בסוף חודש אוקטובר, מזומנים בהיקף של 375 מיליון דולר, וחוב לטווח ארוך בהיקף של 645 מיליון דולר. שיעור הריבית על החוב עומד על כ-4%, לאחר שהחברה ביצעה מיחזור חוב בשנה שעברה. כאמור, לצורך מימון הרכישה תיקח ורינט הלוואות בנקאיות בהיקף של כ-300 מיליון דולר בתנאים דומים להלוואה הקיימת, תשתמש ב-100 מיליון דולר מקופת המזומנים, ואת היתרה תממן באמצעות קווי אשראי. השלמת העסקה צפויה עד לסוף חודש אפריל.

‏ורינט נסחרת היום בנאסד"ק לפי שווי של 2.3 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה טיפסה ב-40% מתחילת שנת 2013. בנוסף להודעה על רכישת קאנה, עדכנה ורינט במעט את התחזיות לשנה הפיסקאלית המסתיימת בסוף חודש ינואר: כעת צופה ורינט כי ההכנסות ייעלו בטווח של בין 7% ל-8% ביחס ל-2013, ויעמדו על כ-910 מיליון דולר; הרווח הנקי צפוי לעמוד על כ-150 מיליון דולר.

‏ורינט העריכה היום כי בשנה המתחילה בפברואר 2014, יעמדו הכנסותיה של קאנה על 140-150 מיליון דולר, וה-‏EBITDA‏ (רווח בניטרול מס, ריבית, פחת והפחתות) שלה יעמוד על 40-45 מיליון דולר.

‏נזכיר כי אין זו הרכישה הגדולה הראשונה אותה מבצעת ורינט. בשנת 2007, מעט אחרי שהחלה פרשת הבקדייטינג (תיארוך לאחור של אופציות) בחברה האם קומברס, השלימה ורינט את רכישת חברת ‏‏Witness‏ האמריקנית, שפיתחה מערכות ושירותים לניטור קול ווידאו לתחום הארגוני בתמורה ל-950 מיליון דולר. בעקבות רכישה זו, התהווה החוב הפיננסי הגדול שקיים היום במאזן החברה.

ת.ז. ‏KANA Software

שנת הקמה: 1996‏

מיקום: סיליקון ואלי, קליפורניה

תחום פעילות: פיתוח פתרונות שירות לקוחות בענן לארגונים

מנכ"ל: מארק דופל

מס' עובדים: 600‏

תחזית הכנסות ל-2014: 140-150 מיליון דולר

תחזית רווח ‏EBITDA‏ ל-2014: 40-45‏

ת.ז. ורינט

שנת הקמה: 1998 (כחטיבה בקומברס)‏

תחום פעילות: פיתוח מערכות לעיבוד וניתוח מידע

מנכ"ל: דן בודנר

מספר עובדים: 3,000, מתוכם 1,000 בישראל

שווי שוק: 2.3 מיליארד דולר

הכנסות צפויות ב-2013: כ-910 מיליון דולר

רווח צפוי ב-2013: 150 מיליון דולר