מקורבו של אלשטיין: "המטרה היא לייצב את הקבוצה"

שולם לפידות, מי שישמש כדירקטור מטעם אלשטיין באי.די.בי: "ערוכים גם להזרמות העתידיות; יש משקיעים נוספים שרוצים להצטרף" ■ "אין לנו ימי חסד, ברור לי שמהיום אני מתחיל לעבוד 24 שעות ביממה"

"המשבר שיצר את הזדמנות הכניסה שלנו לקונצרן היה ברמת המטה ולא ברמת החברות התפעוליות, שם אנחנו רואים המון ערך ובעיקר הון אנושי מאוד איכותי ששרד בהצלחה תקופה בכלל לא פשוטה. אנו מאמנים שבשיתוף פעולה עם ראייה משותפת נוכל להוביל תהליך של תמיכה ושגשוג בחברות אלו ובקונצרן כולו".

כך אומר בראיון ראשון ובלעדי ל"גלובס" שולם לפידות, מקורבו של אדוארדו אלשטיין, ומי שעתיד להתמנות בקרוב כדירקטור מטעמו באי.די.בי.

לפידות (34) נשוי ואב לחמישה, נולד בבואנוס איירס והוא בוגר של ישיבה שפועלת בעיר ושל ישיבות במונטריאול ובמיאמי. הוא בן למשפחת תעשיינים עשירה, שאחד מנכסיה הוא מפעל טקסטיל אותו הוא ניהל בעבר. המשפחה של לפידות מקורבת לזו של אלשטיין גם ברמה האישית, ולפידות אף נמנה על קבוצת החברים המצומצמת שעימה נוסע אלשטיין מדי שנה לטיול במקומות קדושים ליהדות ברחבי העולם. ברמה העסקית הקרבה בין המשפחות באה לידי ביטוי בכך שמשפחת לפידות היא אחת השותפות בקבוצת IRSA שמוביל אלשטיין.

אלשטיין הבהיר בעבר כי הוא אינו מתכוון לעבור לגור בישראל ולשאת בתפקיד ניהולי באי.די.בי, כך שלפידות הוא זה שצפוי לעשות זאת עבורו, ולשם כך הוא ככל הנראה גם יעשה עלייה ויעבור להתגורר בארץ.

הבדלים בין השותפים

לפי ההסכם בין אלשטיין ובן משה, השניים הם שותפים שווים בשליטה בקונצרן אי.די.בי, כאשר לצורך ביצוע ההשקעה הם הפקידו בנאמנות סכום של כ-980 מיליון שקל. בניגוד לפרסומים בתקשורת לפיהם בן משה הפקיד סכום גבוה מאלשטיין, מדובר על הפקדה שווה בין שני הצדדים.

למרות זכייתה של ההצעה המשותפת של השניים, שגברה על הצעת קבוצת גרנובסקי-דנקנר, בימים האחרונים מתגלים הבדלים מסוימים בין שני הצדדים השותפים לזכייה, והכוונה היא בעיקר להתנהלותם התקשורתית. בעוד שאלשטיין ונציגיו שומרים על פרופיל נמוך (אלשטיין אף לא הגיע לדיון המכריע אתמול בביהמ"ש), בן משה מנצל כמעט כל בימה תקשורתית אפשרית כדי לפרוס מעליה את משנתו.

שיאה של ההתנהלות הזו נרשם אתמול, במסגרת מסיבת העיתונאים שכינס בן משה לאחר החלטת השופט, במהלכה טען כי נוחי דנקנר יצא נגדו "במסע הכפשה הזוי" על מנת לסחוט אותו כדי "לצרפו לקבוצת ההשקעה עם אלשטיין". לפידות, שישב ליד בן משה, העדיף בשלב מסוים לעזוב ולא נשאר לכל אורכה של מסיבת העיתונאים.

"זה שאדוארדו לא היה אתמול בדיון לא אומר דבר על רמת המעורבות שלו בעסקת אי.די.בי, שהיא עמוקה", הוא אומר. "זה שנה וחצי שהוא עוקב אחר ההשקעה הזו, ואנחנו בתהליך עם הזרמת כספים כבר מאוגוסט. רמת המחויבות שלנו לאי.די.בי היא אמיתית וגבוהה, שמנו את כל הכסף להשקעה ולגבי הזרמות עתידיות אנחנו ערוכים ויש לנו משקיעים נוספים שרוצים להצטרף. כך או אחרת זו לא עוד עסקה מבחינתנו".

"לייצב את הקבוצה"

למרות הפרופיל הנמוך, נראה כי אלשטיין, איש עסקים מנוסה, לא מתכנן לתת לבן משה להיות בעל השליטה הדומיננטי בקבוצה ביום שאחרי. מחר צפוי אלשטיין להגיע לארץ עם פמליה גדולה של אנשיו ובראשם אחיו, אלחנדרו, המכהן כסגן יו"ר שני ב-IRSA, וסמנכ"ל הכספים של החברה. המטרה היא לבחון את החברות של אי.די.בי מקרוב ולסייע בבחירת מנכ"ל חדש לחברה.

- השופט הדגיש בהחלטתו כי ראוי שלחברה ימונה מנכ"ל מקצועי, האם כבר התחלתם לחפש מישהו?

"נלמד את הקבוצות על מנת לזהות את אופי המנכ"ל הראוי. הכוונה היא למנות אישיות מקצועית ביותר וכמו כן חשוב לנו שזה יהיה מנכ"ל ישראלי. הגישה העתידית שלנו לאי.די.בי היא עם הפוקוס בישראל, אנחנו רואים בקבוצה כבעלת חשיבות רבה למשק הישראלי".

- במהלך המשפט השופט אמר לכם שאתם מקבלים חברות רציניות וביקש שתהיו זהירים. נראה שאין לכם הרבה ימי חסד.

"נכון, אין לנו ימי חסד, בייחוד בגלל המצב המורכב בו נמצאת אי.די.בי פתוח. ברור לי שמהיום אני מתחיל לעבוד 24 שעות ביממה. המטרה שלנו היא להעמיד צוות ניהולי מקצועי לחברה, לייצב את הקבוצה ולהביא את השקט שהיא זקוקה לו לאחר הטלטולים שעברה בשנה וחצי האחרונות. חשוב לנו להתחיל לחזק ולבנות מחדש מה שלדעתנו צריך להוסיף".

- איך היחסים שלכם עם מחזיקי האג"ח? הרי בסופו של יום הם השותפים שלכם, ויחזיקו לצדכם כ-50% ממניות אי.די.בי פתוח.

"הממשל התאגידי בהסכם בנוי כך שיובטחו להם הזכויות שלהם. המפתח שהביא אותנו למקום הזה כיום הוא שידענו גם ברגעי משבר של אמון להמשיך ולשמור על קשרים טובים לכל אורך הדרך".