קשישה מעדה במרכז המסחרי - עיריית ת"א תפצה אותה ב-222 א' ש'

עיריית ת"א טענה כי המדרגות במרכז המסחרי בנווה אביבים אינם באחריותה, אולם בית המשפט השלום בהרצליה קבע אחרת - והעירייה נאלצה להגיע להסכם

בית המשפט השלום בהרצליה קבע כי עיריית תל-אביב אחראית למדרגות במרכז המסחרי בנווה אביבים, קביעה שגררה הסכם פשרה במסגרתו תפצה העירייה קשישה שמעדה בהן בסכום של כ-222 אלף שקל.

מהתביעה עולה כי הקשישה, שסיימה את קניותיה במרכז המסחרי שברחוב טאגור בנווה אביבים, החליקה במדרגות כשירדה ממנו. כתוצאה מהנפילה ריסקה הקשישה את עצם הירך הימנית, נאלצה לעבור ניתוח מורכב של החלפת העצם בפרוטזה, וכן נזקקה לחודשי שיקום ארוכים. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד ענת גינזבורג.

לאחר מכן התקינה העירייה מעקה במדרגות המדוברות, אולם בדיון בבית המשפט טען עורך הדין מטעם עיריית תל-אביב כי המדרגות כלל אינן שייכות לעירייה.

בית המשפט קיבל את טענת התביעה כי "מדובר במדרגות ציבוריות המחוברות למדרכה הציבורית, והציבור משתמש בהן כבדבר של יום ביומו. עיריית תל-אביב היא זו שהתקינה את המעקה במדרגות שבבעלותה, לאחר פציעתה של התובעת".

הסכם הפשרה בין הצדדים נחתם לאחר שבית המשפט הבהיר לעירייה כי היא האחראית למדרגות ולתקינותן, הציע כי תפצה את תובעת ואף נקב בסכומים: בית המשפט הציע לשלם לקשישה 175 אלף שקל, עליהן יש להוסיף הוצאות משפט, שכר-טרחת מומחים ושכר-טרחת עורכי דין בשיעור 15%.