מניית היום: מזנקת ב-13% בעקבות אישור פטנט בארה"ב

הפטנט שקיבלה אקסלנז מגן על השימוש בתמיסת מתאצטין (החומר הפעיל בו עושה שימוש החברה) המיוצרת בצורה מבוקרת (בדומה לתרופה) לצורך בדיקת נשיפה וכחלק מבדיקת תפקוד הכבד

חברת אקסלנז, המפתחת ומשווקת מכשור רפואי ייחודי לאבחון וניהול מחלות בדרכי העיכול והכבד, מדווחת היום כי קיבלה את אישור משרד הפטנטים וסימני המסחר האמריקאי, ה-US Patent and Trademark Office, לרישום פטנט בארה"ב בתחום יישומי הכבד המשפר את דיוק תוצאות בדיקת הנשיפה שפיתחה החברה.

הפטנט שהתקבל מגן על השימוש בתמיסת מתאצטין (החומר הפעיל בו עושה שימוש החברה) המיוצרת בצורה מבוקרת (בדומה לתרופה) לצורך בדיקת נשיפה וכחלק מבדיקת תפקוד הכבד. השימוש בתמיסה הוכח על ידי החברה כמשפר את הדיוק בבדיקות הנשיפה ולדעת החברה עשוי להוות יתרון תחרותי ועסקי בעתיד. הפטנט שאושר יעמוד בתוקפו עד לשנת 2027.

השינוי הטכנולוגי שביצעה אקסלנז מאפשר הספקת החומר הפעיל בתצורת תמיסה, במקום בצורה המסורתית של הספקתו בתצורה של אבקה. הפטנט מגן על שיטה ייחודית אשר הוכחה על ידי החברה כמשפרת את דיוק תוצאות בדיקת הנשיפה. זו הסיבה שלהערכת החברה הפטנט שאושר עשוי להוות הגנה משמעותית נוספת, מעבר להגנה הקיימת, עבור בדיקות נשיפה המבוססות על שימוש בחומר מתאצטין לאבחון מצב הכבד.

בהתאם לתוכניות הפיתוח של אקסלנז, החברה מתכננת להשתמש במתאצטין בתצורת תמיסה בניסוייה המתוכננים ביישומי הכבד בחולים עם מחלות כבד חריפות וכרוניות (CSPH ו-ALF) בשנת 2014.

מנכ"ל אקסלנז ביוסיינס, לורנס (לארי) כהן, אמר היום כי "אנו שמחים על רישום פטנט נוסף בארה"ב לאקסלנז בתחום הכבד. פטנט זה מהווה שינוי טכנולוגי לדרך הספקת המתאצטין בבדיקות נשיפה שונות, ועל כן יתמוך בהמשך חיזוק והרחבת פעילותנו בתחום הכבד. שינוי טכנולוגי חשוב זה משפר את תוצאות הבדיקה וכעת אף מוגן בפטנט. בדעתנו לפעול כעת ליישום מהיר של תוכנית הפיתוח למינוף יתרונות מערכת ה-BreathID שפיתחנו גם לתחום אבחון וניהול מחלות כבד".