לאומי: קנו מניות של מדד ת"א 75 - צפי לתשואה חיובית נאה

"מניות ת"א 75 יהנו יותר, בממוצע, מהשיפור בכלכלה העולמית, בעוד מניות המעו"ף תלויות יותר בשוק המקומי" ■ בנק אגוד: להחזיק באפיק המניות בכ-18% בתיק מייצג, ובכ-28% בתיק ספקולטיבי

כלכלני בנק לאומי ממליצים למשקיעים בישראל להחזיק בפוזיציה על מדד ת"א 75 על פני מדד תל אביב 25, תוך הערכה שהחברות הנמנות עם המדד ייהנו יותר, בממוצע, מהשיפור בכלכלה העולמית. "החברות במעו"ף צפויות להינות פחות מעלייה עתידית בביקושים מאירופה ומארה"ב, עקב העובדה שעיקר המשקל במדד שייך לחברות בסקטורים פחות מחזוריים (תרופות, דשנים) או חברות שביצועיהן תלוי בעיקר בהתפתחויות בשוק המקומי (בנקים, תקשורת)", לדבריהם.

הכלכלנים ממליצים גם להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן) ולהעדיף חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר.

הכלכלנים סבורים, כי על המשקיע הישראלי להחזיק בפוזיציה נמוכה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בדירוגים נמוכים (רמת סיכון גבוהה) ומח"מ קצר/בינוני. "עליית התשואות בחלק הבינוני של העקום, והערכה שמעתה מגמת העלייה בתשואות לא תהיה מהירה, תומכת בהסטת חלק מההחזקה באפיק לאגרות במח"מ בינוני תוך הקטנה מסוימת ברמת הסיכון", לדבריהם.

באשר לאפיק הקונצרני בישראל, בלאומי ממליצים להחזיק חשיפה נמוכה, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים ובעלות מח"מ קצר. "רמת המרווחים באפיק הקונצרני בישראל נמוכה ואינה משקפת באופן מספק את הסיכון", הם אומרים.

עוד ממליצים, "חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי בחו"ל, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני. יחד עם זאת, הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות".

בנק אגוד: להחזיק 18% מהתיק במניות

בבנק אגוד ממשיכים להמליץ על השקעה באפיק המניות בכ-18% בתיק מייצג, ובכ-28% בתיק ספקולטיבי. הכלכלנים ממשיכים להמליץ על השקעה שווה בין ישראל לחו"ל (50%/50%), ובחלק של חו"ל הם מעדכנים המלצתם בהתייחס לפיזור הגיאוגרפי לשיווין בין ארה"ב וגוש האירו: 40% בארה"ב, 40% בגוש האירו ו-20% בבריטניה.

מבחינת סקטורים בארה"ב, באגוד ממליצים על סקטור הפיננסים, הקמעונות וסקטור הבנייה. בנוסף, מומלצת השקעה במניות דיבידנד אמריקאיות גלובאליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים. סקטור נוסף המומלץ להשקעה הינו סקטור הביוטכנולוגיה הטומן בתוכו פוטנציאל לעליות.

באשר לאפיק הקונצרני המקומי, באגוד ממליצים לחלק שווה בשווה את ההשקעה בין האפיק השקלי לאפיק הצמוד, ובאופן כללי מעדיפים להישאר במח"מ של עד 5 שנים. בתיק מייצג הם ממליצים על חשיפה מומלצת של 10% לאג"ח קונצרני ושל 14% בתיק ספקולטיבי. בהתייחס לאג"ח קונצרני בחו"ל ממליצים באגוד על אחזקה של כ-4% בתיקים ספקולטיביים.