בית הדין הרבני: 500 שקל קנס לכל יום בו תסרב האישה לגט

בית הדין הטיל על סרבנית גט קנס של 25 אלף שקל וקבע כי אם לא תסכים לגט עד 26 בינואר - תיקנס ב-500 שקל מדי יום

אחרי הקנס של 500 שקל ליום לאישה שסירבה למול את בנה (אשר הוקפא על-ידי בית המשפט העליון), הטיל בית הדין הרבני קנס של 25 אלף שקל על אישה המסרבת לתת גט לבעלה מזה כ-4 שנים - וקבע כי אם האישה תמשיך בסרבנותה מעבר ל-26 בינואר, היא תיקנס ב-500 שקל מדי יום.

ההליכים בין בני הזוג מתקיימים בישראל ובצרפת, שם התגוררו טרם עלייתם ארצה. לפני כשנה, לאחר שהרבנים מאסו בהתנהלות האישה, ניתן פסק דין בבית הדין הרבני בירושלים, ובו הם מחייבים את האישה להתגרש מבעלה, "הואיל והאישה מתנהלת בחוסר תום-לב מובהק וגרמה לדיונים מיותרים והוצאות ללא תכלית". בהתאם, הוטלו עליה הוצאות בסך 15 אלף שקל.

האישה לא ויתרה וערערה על פסק הדין לבית הדין הרבני הגדול, שלפני כחצי שנה דחה את ערעורה. לפיכך, נקבעו כמה מועדים חדשים לסידור הגט, אולם האישה המשיכה לסרב להם בטענות שונות.

ביולי האחרון ניתן פסק דין נוסף, ובו הוטלו על האישה צווי הגבלה כגון איסור יציאה מהארץ, הפקדת דרכון, הפיכתה ללקוחה מוגבלת בבנק והפקדת רשיון נהיגה. כמו כן, נקבע כי אם תמשיך האישה בסרבנותה, תוצא לה פקודת מעצר.

הבעל ביקש בדיון שהתקיים לפני כשבוע לחייבה בקנס כנגד כל יום בו אינה מסדירה את עניין הגט, לאור העובדה "שהיא ממשיכה להתל בבעלה ולבזות את בית הדין".

בית הדין קיבל את עמדת הבעל, המיוצג בידי עו"ד יעקב קצין ממשרד גדעון קורן ושות', נענה לבקשה והטיל על האישה את הקנסות האמורים.