שמחת הסטרוקים והפלסטינים

מהדעות של אורית סטרוק צומחות תנועות בסגנון "תג מחיר"

ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) הודתה ל"קדוש ברוך הוא שלקח את שרון". אפשר להניח שבמקרה זה סטרוק לא התכוונה ל"אל מלא הרחמים", אלא ל"אל הנקמות", שהוא אולי האלוהים היחיד שהיא ושכמותה מכירים. סטרוק לא הייתה היחידה שבירכה על מותו של ראש הממשלה לשעבר.

היו לה שותפים במחנות הפליטים בלבנון, סברה ושתילה ועוד - אבל הם רואים בשרון, שהיה אז שר הביטחון בממשלת בגין, אחראי לטבח שנערך במחנות במהלך מלחמת שלום הגליל ב-1982 (שרון נוקה מאשמה זו בבית משפט). השמחה המשותפת לסטרוקים ולפלסטינים מהווה עוד הוכחה, מני רבות מאוד, לסולידריות של הקיצוניות הפנאטית, החוצה גבולות של לאום, דת ואידיאולוגיה.

ליושבי המחנות יש סיבה מובנת לשמוח לאידו ולפטירתו. אבל מה עשה שרון לסטרוק? כדי לשמוח למותו של אדם, לא כל שכן מנהיג, צריך סיבה קיצונית, מעוררת צמרמורת. כמו הטבח במחנות הפליטים. אבל דווקא את הטבח הזה זוקפת סטרוק לזכותו של שרון.

אז מה זיכה אותו בעיניה לתואר "גדול מחריביה של המדינה"? גדול המחריבים? קודם כל, המדינה קיימת - אז מתי ואיך בדיוק שרון החריב אותה? שנית, את המדינה הזאת החריבו בעבר אין ספור צוררים - מכולם שרון הוא הגדול שבהם? למה?

עד כדי "ברוך שפטרנו"?

ההתנתקות מרצועת עזה, זה למה. וה"חטא" הגדול ביותר: פינוי והריסת היישובים בשטחים שפונו. אפשר להבין שאנשים בעלי אידיאולוגיה מסוימת יראו מעשה זה כחמור. אותם לא מעניינות הסיבות. האפשרות שאולי זה היה לטובה, אינה קיימת עבורם.

אבל לשנוא את שרון עד כדי "ברוך שפטרנו"? למי שתרומתו לישראל וביטחונה אינה יכולה לעמוד בספק גם אצל מתנגדיו? למי שלמעשה גם בעניין ההתנתקות ביצע מדיניות עליה החליטה הממשלה? רק ישראלי קיצוני במידה לא רציונלית יכול להרגיש כך, ולומר זאת.

אבל הבעיה אינה סטרוק. הבעיה היא אצל מי שהביא אותה לכנסת, ומי שמאפשר לה להמשיך לשבת שם. ואם יגיד מישהו: אבל היא התנצלה - על כך אומר שאני לא מאמין בהתנצלויות תחת לחץ. סטרוק, אישיותה ואופייה, היא הדברים שאמרה במקור. ה"התנצלות" זה לא היא.

יעלון, תלמד משרון

מהדעות והתחושות של סטרוק צומחות תנועות כמו "תג מחיר". הצעירים המטורפים המסיירים בכפרי הערבים כשהם נושאים אתם הרס וארס - עליהם יכולים סטרוק ושכמותה לומר "כולם היו בני". אתה שומע אותי, משה יעלון? לפני כמה ימים אמרת שהחבר'ה האלה הם טרוריסטים. כתבתי כאן: נו, אז? אולי תלמד משהו משרון שבמקום לדבר הוא עשה? בינתיים לא נראה שמהדיבורים שלך תצא פעולה נגד תנועת הטרור היהודית. ונגד אבותיה ה"רוחניים", בכנסת או מחוצה לה.