אסי עזר: "יש ח"כ שהוא בארון, וזה מוציא אותי מדעתי"

הצצה ראשונה ל-100 המשפיעים בתקשורת של מגזין "פירמה" ■ אסי עזר, במקום ה-15: הפחדים הכי כמוסים, המחשבה ללכת לפוליטיקה, היחסים עם בר רפאלי, ההצעה המפתה מרשת ונבואת הקוראת בקלפים

מאז שנכנס הזמר מוקי (דני ניב) לנעליו של אייל גולן כשופט בתוכנית "הכוכב הבא", שעונתה הראשונה הסתיימה לפני כחודש, הפכו הוא ומנחה התוכנית אסי עזר לחברים קרובים. "מהרגע שמוקי הצטרף לצוות השופטים, הרגשתי שאני צריך ללוות אותו יד ביד בתוך הדבר הזה, ונורא-נורא התקרבנו".

החברות החדשה נעימה לעזר, אך לדבריו, היא מלווה בחיבוטי נפש. "בכל פעם שמוקי מתקשר אליי ומציע לי לצאת לשתות, אני נכנס מיד לחרדה שמשתקת אותי ומונעת ממני להיפגש איתו", הוא אומר.

"אני פוחד על החיים שלי"

- בקרב הידוענים מהקהילה הגאה אתה חריג במעורבות הציבורית שלך. רבים מהם נמנעים מהבעת דעה פומבית.

"כשזה מגיע לנושאים שהם כל-כך מהותיים להמשך החיים שלי כאזרח כאן, אני חייב להביע דעה. אני חי היום בישראל בפחד אמיתי. אני פוחד על החיים שלי, זו לא סיסמה. ברוסיה אסור להיות הומו, בהודו אסור להיות הומו, אנשים חוטפים מכות, אנשים נחטפים. עוד 10 שנים זה עלול לקרות גם פה. הגיע הזמן לשוויון זכויות מלא, והגיע הזמן להוציא את המונח 'אזרחים סוג ב'' מהלקסיקון".

- אתה, שכל-כך פופולרי, מרגיש סוג ב'?

"אני עכשיו באמת בשיא ההצלחה שלי, מאוד אהוב, אבל זה יכול להתהפך בשנייה. יש כאלה שכבר עוברים את זה עכשיו, חוטפים מכות, סובלים התעללות, והדברים האלה מקבלים חותמת מאנשים בכנסת, שקוראים לי חולה וסוטה".

- אתה רואה את עצמך הולך לפוליטיקה כדי להילחם על הנושאים הללו?

"פעם הייתי עונה מיד 'לא' על השאלה הזו, כי אני לא חושב שאני ראוי להיות בכנסת, אני לא חכם מספיק. מצד שני, הכנסת מלאה באנשים טיפשים, אז אולי גם אני יכול", הוא צוחק.

- מה דעתך על פוליטיקאים שנמצאים בארון?

"יש חבר כנסת שהוא בארון, וזה מוציא אותי מדעתי. אתה לא יכול להיות חלק ממפלגה שמעבירה חוקים למען קהילת הלהט"ב כשאתה בעצמך בארון. זו צביעות ממדרגה ראשונה. הוא חייב לקבל החלטה אמיצה ולהגיד 'כל עוד אני בארון, אין לי מה לחפש שם'".

- אתה בעד לעשות לו אאוטינג?

"זה דבר מכוער לעשות אאוטינג. אבל מדהים אותי שהיום, כשהתקשורת מפרסמת הכול, ואין דין ואין דיין, דווקא הדבר הזה נשאר טאבו שלא מתעסקים איתו. כאילו שלהוציא מישהו מהארון זה כמו לרצוח אותו. התקשורת עושה היום לינץ' למי שלא יהיה, מפרה צווי איסור פרסום, אבל כשחבר כנסת בארון, זה טאבו. בעיניי זה משוגע".

*** הכתבה המלאה - במגזין "פירמה" המדרג החודש את 100 המשפיעים בתקשורת, ויחולק הערב (ג') למנויי "גלובס".