זוהי העצה שסיטי נותן ללקוחות הסופר-עשירים שלו

חטיבת ההשקעות הפרטית של סיטיגרופ פרסמה מזכר המופנה ללקוחות עם כיסים עמוקים ולפחות 25 מיליון דולר בחשבון הבנק ■ להערכתם, משקיעים צעירים צריכים לקחת יותר סיכונים בנכסים שאינם נחשבים לנזילים

המשקיעים פוגעים בתשואות ארוכות הטווח שלהם משום שהם מתמקדים יותר מדי בנכסים נזילים מדי, שבאופן וירטואלי ניתן להפוך אותם למזומן בכל רגע נתון. כך לפי מזכר חדש שפרסמה חטיבת ההשקעות הפרטית של סיטי.

חטיבת ההשקעות הפרטית, המנהלת כ-290 מיליארד דולר ומעניקה שירותי השקעות ללקוחות עם נכסים של לפחות 25 מיליון דולר, מאמינה כי משקיעים צעירים צריכים לקחת יותר סיכונים בנכסים שאינם נחשבים לנזילים. כלומר, להערכתם, משקיעים צעירים לא צריכים לפחד "לנעול" את כספם למשך חודשים או מספר שנים בנכסים כגון נדל"ן, קרנות גידור, קרנות פרייבט אקוויטי ונכסים אחרים המוגדרים כנכסים פחות נזילים.

"האם המשקיעים העלו את סיבולת הסיכון שלהם יותר מדי והורידו את העדפות הנזילות שלהם מעל ומעבר? ההשקעות הלא נזילות אינן מוערכות מספיק", כתב סטיבן וויטינג, אסטרטג ההשקעות הראשי בחטיבת ההשקעות הפרטית של סיטי.

להערכתו של וויטיניג ואנליסטים ארחים בסיטי, לנכסים הפחות נזילים קיים פוטנצילא להשיג תשואות גבוהות יותר וניתן לשלב אותם באסטרטגיות השקעה שאינן זמינות בהשקעות בשווקים הציבוריים. מעבר לכך, הנכסים הלא נזילים יכולים ליצור גיוון רחב יותר בתיק ההשקעות.

בסיטי מציינים כי ב-10 השנים הקרובות נכסים פחות נזילים כגון השקעות בנדל"ן וקרנות פרייבט אקוויטי עשויים להניב למשקיעים תשואה שנתית של כ-12%.