קיצוץ של 150 עובדים בחטיבת התפעול של לאומי

בימים הקרובים צפוי הבנק להודיע על הקיצוץ לחברות החיצוניות שדרכן מועסקים העובדים

נמשכת ההתייעלות בבנק לאומי. ל"גלובס" נודע כי הבנק צפוי לבצע קיצוץ של 150 עובדי מיקור חוץ בחטיבת התפעול והמחשוב של הבנק. בימים הקרובים צפוי הבנק להודיע על הקיצוץ לחברות החיצוניות שדרכן מועסקים העובדים.

הקיצוץ במשרות נובע מכך שבבנק הוחלט להקטין השנה את תקציב הפיתוח בחטיבה בסכום המוערך ב-75 מיליון שקל. סך תקציב הפיתוח של החטיבה מוערך ב-500 מיליון שקל, כך שמדובר בירידה של כ-15% בתקציב. עיקר הקיצוץ מתבטא בהפחתת כמות העובדים.

מלאומי נמסר: "צורכי הפיתוח נקבעים בהתאם לתוכניות האסטרטגיות ולכיווני הפעולה הנקבעים ע"י דירקטוריון הבנק וההנהלה, ובהתאם לכך מוקצים גם המשאבים".

נזכיר כי בלאומי מתבצעת בשנתיים האחרונות התייעלות מקיפה, שחלק משמעותי ממנה נעשה בחטיבת התפעול והמחשוב, שבה הצטברו במשך השנים לא מעט שומנים. בשנה שעברה הביאה מנכ"לית הבנק רקפת רוסק עמינח את דן ירושלמי, שהיה עד אז נשיא אמדוקס אירופה, המזה"ת ואפריקה, כדי שיעמוד בראש החטיבה ויוביל בה את תהליך ההתייעלות.

כבר אשתקד קוצצו 100 מיליון שקל מתקציב הפיתוח, וכתוצאה מכך הופסקה עבודתם של 200 עובדי מיקור חוץ של החטיבה. כלומר בסה"כ, בתוך פחות משנתיים צפויה החטיבה להתכווץ בכ-350 עובדים, שהם יותר מ-15% מעובדי החטיבה. כיום ישנם בחטיבה 1,200 עובדי בנק ו-800 עובדי מיקור חוץ.

במקביל להתייעלות הזו, הבנק מקדם בשנתיים האחרונות תוכנית התייעלות, וזאת על רקע יחס היעילות החלש של הבנק. במסגרת התוכנית אמורים בלאומי לקצץ כ-800 עובדים. אם בעבר תוכנן כי הקיצוץ ייעשה באמצעות פיטורי עובדים זמניים ופרישה מוקדמת, הרי שבשנה שעברה שונה התמהיל כך שהרוב המוחלט יהיה עובדים שייצאו לפרישה מוקדמת, וכך תגדל אפקטיביות ההתייעלות, שכן בניגוד לעובדים הזמניים, העובדים שייצאו לפרישה מוקדמת הם בעלי שכר גבוה. נקודת מפתח חשובה בהתייעלות הבנק תוכרע השנה, עת יצטרכו רוסק עמינח ויו"ר ועד העובדים מירי רובינו לגבש הסכם שכר חדש. בלאומי נחושים להקטין את מנגנון הטייס האוטומטי, המביא לעלייה של 5% בשנה בהוצאות השכר.