"פארק בבלי" של תשובה: נחתם הסכם פינוי ב-1.75 מ' ש'

ההסכם שנחתם בין אלעד מגורים מקבוצת תשובה לבין משפחת ציון מצטרף למספר הסכמים נוספים שנחתמו עם משפחות נוספות בגבעת עמל ב'

לאחר מספר דחיות בביצוע הפינוי של משפחת ציון על ידי המשטרה מגבעת עמל ב' בבבלי בעקבות פסק הדין של בית המשפט העליון הגיעו היזמים והמשפחה להסכמה על פינוי מרצון. בני משפחת ציון עזבו את המתחם בתמורה לפיצוי בגובה 1.75 מיליון שקל.

משפחת ציון, הכוללת גם את שלושת ילדיו של הרצל ציון, יעברו לבית מלון כאשר המתחם בו התגוררו ייהרס בשעות הקרובות.

ההסכם שנחתם בין היזמים, אלעד מגורים מקבוצת יצחק תשובה, לבין משפחת ציון מצטרף למספר הסכמים נוספים שנחתמו עם משפחות נוספות בגבעת עמל ב'. כעת, עם הפינוי יוכלו היזמים להתקדם עם הוצאת ההיתרים לפרויקט 'פארק בבלי' ולהתחיל בבנייה.

סוגיית הפינוי של משפחת ציון מהמתחם עוררה סערה לא קטנה בגבעת עמל ב' שהגיע אף לדיון בכנסת. תושבי גבעת עמל ב' ומשפחת ציון התבצרו בבית במשך מספר ימים בשבוע שעבר כאשר המתינו לפינוי כוחות המשטרה. "אני לא מוכן לצאת מהבית. לא הציעו לי פיצוי ראוי ואין לאף אחד זכות לסלק אותי מביתי", כך אמר ציון ל"גלובס" רק בשבוע שעבר. בשלב מסויים אף הכריז ציון כי יתנגד בכח לפינוי והציב בלוני גז במרכז הבית. כאמור, בסופו של דבר לא הגיעו הדברים לידי מאבק בין המפונים למשטרה מכיוון שהצדדים הגיעו לפשרה.

מהחברה היזמית, אלעד מגורים, נמסר היום: "פינוי המשפחות בהסכמה מהמקום מהווה צעד משמעותי חשוב לפרויקט והצפייה שלאור ההסכמה שהושגה ניתן יהיה להגיע להבנות גם עם המשפחות הנוספות. אנו שמחים על הפשרה שהושגה ועל הפינוי בהסכמה מהשטח אשר מאפשרים את יישום החלטת בית המשפט ואת המשך פיתוח פארק בבלי בהתאם לתוכניות. נמשיך לפעול לפיתוח האזור תוך שיתוף פעולה עם הרשויות השונות, התושבים, וגורמי התכנון הרלוונטים".

מוועד גבעת עמל נמסר: "בעקבות דחיית הדיון בכנסת וצו הפינוי שעדיין בתוקף התקיים משא ומתן של 36 שעות על הפינוי בסופו הרצל ציון נשבר ויחתום על הסכם פינוי. המשא ומתן כלל לחצים לא פשוטים. בשורה התחתונה המתחם המשפחתי של הרצל וקטי ציון שאיכלס חמישה בתי אב, אחיו, ילדיו ונכדיו, יפונה בתמורת 1.75 מיליון שקל. הם יוכלו לקנות בזה דירת חדר בתל אביב".