ענבר-מרחב-ניסן מפסיק את ההתקשרות עם יוניברסל מקאן

המשרד ירכוש מדיה באופן עצמאי ■ למשרד יש שני לקוחות בעלי תקציב מדיה משמעותי - רקיט בנקיזר, שכבר העבירה אליו את הטיפול במדיה, וקבוצת קרסו

סנונית ראשונה המבשרת על השינויים הצפויים בשוק המדיה: ל"גלובס" נודע כי לאחר כמעט 10 שנים של פעילות משותפת, ההתקשרות בין משרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן לבין חברת המדיה יוניברסל מקאן הגיעה לקיצה.

בענבר-מרחב-ניסן בחרו שלא להתקשר בשלב זה עם חברת מדיה אחרת, אלא לצאת לדרך עצמאית שבמסגרתה יתכנן המשרד וירכוש את המדיה של לקוחותיו.

עוד נודע ל"גלובס" כי לצורך יצירת נפח התחלתי עשה המשרד מאמץ לרכז בידיו את תקציבי המדיה של הלקוחות העיקריים שלו - רקיט בנקיזר וקבוצת קרסו.

תקציב רקיט בנקיזר נוהל עד סוף השנה שעברה בחברת המדיה TMF, שרכשה את המדיה ליורו ישראל בגלגולו הקודם, תחת הבעלות של ארד תקשורת. לפני כמה חודשים חברה יורו העולמית מקבוצת HAVAS לענבר-מרחב-ניסן, שרכש כאמור את המדיה שלו באמצעות יוניברסל מקאן. כחלק מההסכם אמור היה תקציב רקיט להישאר ב-TMF עד סוף 2013.

הכינו הצעה אטרקטיבית

בשוק מספרים כי עם סיום החוזה הוחלט בענבר-מרחב-ניסן לתת לרקיט הצעה אטרקטיבית, כדי לקבל לידיהם את התקציב ובאמצעותו לייצר למשרד נפח במדיה, זאת למרות שמדובר בתקציב שהרווחיות שלו אינה נחשבת לגבוהה כלל. מדובר בתקציב של 25 מיליון שקל - היקף לא מבוטל למשרד בינוני שרוצה לנסות לייצר לעצמו כוח מסוים ברכישת מדיה.

תקציב מדיה נוסף שמשרד הפרסום עושה בימים אלה מאמצים לקבל הוא תקציב קבוצת קרסו.

לפני מספר שבועות, כחלק מבקשה של יוניברסל מקאן וגליקמן-נטלר-סמסונוב, לאשר להם לשתף פעולה ברכישת מדיה, קבע הממונה על ההגבלים העסקיים רף מקסימלי של 25% מנקודות הרייטינג המשוקלל בפריים-טיים, שאותו לא יכולה יוניברסל לעבור.

כבר אז העריכו בשוק כי יוניברסל תיאלץ לוותר על חלק מהמשרדים או הלקוחות שעבורם היא רוכשת מדיה, שכן נתח השוק שלה היה גבוה מהרף שנקבע.

חן ענבר, מבעלי ענבר-מרחב-ניסן, מאשר היום (ג') כי המשרד יוצא לדרך עצמאית, אך טוען כי מדובר בהכוונה שהגיעה מהשותפים האסטרטגיים בחו"ל ולא מאילוצים מקומיים: "יש לנו משרד פרסום שהיקפו צפוי להגיע השנה ל-100 מיליון שקל", הוא אומר, "ולכן היה עלינו לחץ של החברה מחו"ל לעבוד באופן עצמאי".

פרט להתקשרות בהסכם ייצוג עם יורו, ביצע המשרד צעד נוסף כשמכר 25% מהמניות לקבוצת G גרופ שבשליטת יפית ואיל גרינברג.

לשאלת "גלובס" האם המשרד מתעתד לייצר שיתוף-פעולה כלשהו עם משרדי הפרסום שבשליטת משפחת גרינברג, ענה ענבר: "גרינברג קונה לעצמה. משפחת גרינברג שותפים שלנו, אבל כל אחד מאיתנו יודע לעשות עסקים בעצמו".