מר יעלון, מספיק זה מספיק

כל הדיבורים הם כדי לקבל את פרס הנובל של מרכז הליכוד

"ידיעות אחרונות" נתן הרבה כבוד לפנינים שיצאו מפיו של שר הביטחון, משה יעלון. למשל: "קרי משיחי ואובססיבי"; "שיקבל פרס נובל ויניח לנו"; "אם נעזוב את הגדה הוא גמור" (לא קרי הפעם, אלא אבו מאזן).

המקור לציטוטים אלה הן "שיחות סגורות" וכמובן הפורום הזה מיטיב עם כמה גורמים. קודם כל העיתונאי שכתב את הידיעה בעצמו, כי אם הוא מספר לנו שהדברים נאמרו בשיחות סגורות, זה עושה אותו לעיתונאי שיודע לקבל מידע משיחות סגורות כאמור. "סקופיסט" יעני.

האמת היא שבדרך כלל לא היו שיחות, לא סגורות, לא פתוחות, לא כלום. מה שקורה הוא שהשר, במקרה זה יעלון, רוצה להטיל פצצה, ואז הוא דואג לצלצל לעיתונאי, אם בעצמו ואם באמצעות דוברו, והם, האחד או השני, מקריאים לעיתונאי את הידיעה שאחר כך הוא מפרסם כסיפור בלעדי. אז בואו קודם כל ניפטר מהמשחק הילדותי הזה. אלה דברים שאמר יעלון, כנראה, ישיר לעיתונאי או בפגישה ביניהם, סגורה כמובן, או בטלפון.

לעצם הדברים שאמר יעלון, אפשר להסכים או לא, כלומר אני למשל לא יודע בוודאות שכל מה שקרי רוצה זה פרס נובל. לא יודע. גם העיתונאי שפרסם את הדברים לא יודע. גם יעלון לא יודע. זו איזו אמירה שמסתובבת בשיחות יום שישי בדיונים של פרשנים מתוחכמים, אבל לי דווקא נראה שהאיש יותר רציני מאדם שהוא סתם רודף פרסים. אין ספק, למשל, שהוא הרבה-הרבה יותר רציני משר הביטחון שלנו, שמדבר כמו פרחח פוליטי. הייתי רוצה לשמוע מיעלון, כיצד הוא היה מגיב אם היו נאמרים דברים דומים עליו על ידי קרי, או על אחר.

זה בכלל לא משנה אם יש ממש בדברים של יעלון. מה שבטוח הוא שהשפעתם תהיה אפסית על קרי ועל האמריקאים בכלל, ולו בגלל הצורה בה נאמרו. עם כל הרצון אי אפשר להתייחס ברצינות לדברים שכך מועברים בשעת מו"מ.

האמת היא שאי אפשר בכלל להתייחס לדברים שנאמרים ע"י יעלון במסגרת התהליך המדיני. הוא מתנגד לתהליך, הוא רוצה להיות בראש המתנגדים, הוא לא מדבר לא לאמריקאים ולא לפלסטינים, אלא הוא רוצה את פרס נובל של מרכז הליכוד, כלומר ראשות הממשלה בבוא היום. את הידיעה הזאת, שמעתי, בשיחות סגורות.

אני חושב שראש הממשלה, בנימין נתניהו, צריך לקחת את העניינים לידיים ויחד אתם את יעלון, לקרוא לו אליו למשרדו ולומר לו "שמע חביבי, את המו"מ אני מנהל, לא אתה. יש לך מספיק עבודה בצבא, מספיק עיסוקים עם הפלסטינים, ועוד לא התחלת אפילו לטפל בחוליגנים של תג מחיר שאותם הגדרת 'טרוריסטים'. חברי היקר יעלון, תעשה מה שיעצת לקרי: מספיק זה מספיק".