אייל דשא דיבר בכנס של JP מורגן - המניה זינקה כ-7%

המנכ"ל הזמני של טבע חשף בנוסף כי טבע מתכננת להעביר קווי ייצור מארה"ב למדינות מזרח אירופה ואסיה ולהמשיך באסטרטגיית הרכישות ■ בכירי טבע אמרו כי הם בטוחים שה-FDA יאשר את הגרסה החדשה של הקופקסון

ענקית התרופות טבע זינקה אתמול בוול סטריט בכ-7% לשיא של 20 חודשים לאחר שהמנכ"ל הזמני של החברה אייל דשא הצהיר במסגרת כנס הבריאות של ג'י.פי מורגן כי בכוונת החברה לדבוק בתוכנית ההתייעלות שלה במטרה לקצץ כ-2 מיליארד דולר.

"אנו מחויבים להפחית את ההוצאות שלנו ב-2 מיליארד דולר ואף יותר מכך", אמר דשא ובכך אותת כי הוא מיישר קו עם דירקטוריון החברה, שהתווה יחד עם ההנהלה את תוכנית ההתייעלות במסגרתה טבע צפויה לפטר אלפי עובדים במפעליה בעולם.

דשא חשף בנוסף כי טבע מתכננת להעביר קווי ייצור שלה מארה"ב למדינות מזרח אירופה ואסיה, אך צעד זה לא צפוי לפגוע במכירותיה בארה"ב. "גם רכישות הן צעד לגטימי בעידוד הצמיחה של החברה", הוא הוסיף.

בימים אלו טבע ממתינה לאישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לגרסה החדשה של הקופקסון, מנוע הצמיחה המרכזי של החברה. בכירי טבע אמרו אתמול כי הם בטוחים בכך שה-FDA יעניק לה את האישור המיוחל לגרסת הקופקסון החדשה, הניתנת 3 פעמים בשבוע (במקום שימוש יומי).

להערכת טבע, 45% מהחולים המשתמשים בגרסה הרגילה של הקופקסון יעברו להשתמש בגרסה החדשה. אנליסטים מאמינים כי תהליך שכזה מהותי מאוד עבור הצמיחה העתידית של טבע, בייחוד לפני שהמתחרות שלה יחלו לשווק את הגרסאות הגנריות של הקופקסון.

טבע, נזכיר, הודיעה באוקטובר 2013 על האצת תוכנית ההתייעלות שלה, במסגרתה יפוטרו ויפרשו מרצון כמעט 5,000 עובדים, קרי 10% ממצבת כוח-האדם של החברה בעולם. החברה החליטה להאיץ את תוכנית ההתייעלות בשל התחרות הגנרית בקופקסון שעלולה להגיח לאוויר העולם כבר באביב הקרוב, בעקבות פסיקת ביהמ"ש בארה"ב.

דשא, שמונה לתפקיד המנכ"ל באופן זמני לאחר פיטוריו של ד"ר ג'רמי לוין, צפוי לסיים את תפקידו ב-11 בפברואר, כאשר ארז ויגודמן, שמכהן כדירקטור בטבע מאז 2009, מונה לאחרונה למנכ"ל הקבוע של החברה. אתמול חשפה טבע כי ויגודמן ישאר בתפקידו גם כדירקטור.