"סביר להניח שבנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי"

לידר שוקי הון: "למרות המדד הנמוך מהציפיות בדצמבר וסימנים להתמתנות בפעילות הכלכלית בחודשים האחרונים, סביר להניח שבנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי בסוף החודש, זאת על רקע שיפור בסביבה הגלובלית ועלייה מחודשת במחירי הדיור"

מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.1% בחודש דצמבר 2013, פחות מהצפי בשוק, והאנליסטים מגיבים.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות: "מדד המחירים לצרכן מבטא את ההאטה בפעילות הכלכלית במשק, ואת הירידה במחירי הריהוט והציוד לבית, התרבות והבידור. הדרישה להפחתת יוקר המחייה בתקופה שמפעלי תעשייה מוטי ייצוא ואף אלו המיועדים לשוק המקומי כאחד צפויים לגל פיטורים, תואמת את ההערכה כי רווחתו של מעמד הביניים נפגעת".

נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, יהודה אלחדיף, אמר כי "המדד מאשש את הערכותינו בדבר המשכה של סביבה אינפלציה נמוכה המחייבת המשך קיומה של ריבית בסיסה נמוכה לאורך זמן".

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון: "למרות המדד הנמוך מהציפיות בדצמבר וסימנים להתמתנות בפעילות הכלכלית בחודשים האחרונים (ירידה ביצוא, ירידה חדה בגביית מיסי צריכה ועוד), סביר להניח שבנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי בסוף החודש, זאת על רקע שיפור בסביבה הגלובלית ועלייה מחודשת במחירי הדיור".

נשיא להב, רו"ח אהוד רצאבי: "הממשלה שומרת על יציבות מחירים אך מחמיצה הזדמנות לעידוד הסקטור העסקי ולהגברת הייצוא. שמירה על יציבות מחירים הינה דבר חיובי אך היא אינה מספיקה בשביל לדרבן צמיחה כלכלית. המגזר העסקי זקוק לעידוד וליד מכוונת של הממשלה. הצמיחה יכולה להיות גבוהה ב-50%".

אילן ארצי, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות הלמן אלדובי: "נתוני האינפלציה מוכחים כי אין בעיה של אינפלציה בישראל ותומכים בשמירה על ריבית נמוכה גם בתקופה הקרובה. משכך, למרות התחלה של צמצום ההרחבה הכמותית של ה- FED בארה"ב, אצלנו בישראל המדיניות המוניטארית צפויה להמשיך ולהיות מרחיבה, בייחוד כאשר אנו רואים את המשך ההתחזקות של השקל".

שמואל בן אריה, מנהל מחקר שוק מקומי בפיוניר תכנון פיננסי: "הורדת ריבית נוספת עומדת בסימן שאלה גדול לאור היעדר לחצים אינפלציוניים ושער השקל-דולר אשר טורף את כל תחזיות הצמיחה של בנק ישראל. יש לזכור כי ריבית נמוכה לא מאפשרת מרווח תמרון מספק למקרה שיהיה צורך אקוטי בפעולה מוניטרית. להערכתי, בנק ישראל יבחר לא לעשות דבר ויטעה בכך".

יניב פגוט, אסטרטג ראשי קבוצת איילון: "מדד המחירים לצרכן מתפרסם ביום בו מתפרסם שיא מכירת דירות רב שנתי וחזרה של המשקיעים לזירת הדיור המוכיחים כי צעדי בנק ישראל בריסון מחירי הדיור ודחיקת המשקיעים הניבו תוצאות לא מניחות את הדעת בלשון המעטה, וללא פעילות מהותית של הממשלה הבלון ימשיך להתמלא באוויר חם".

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל פיננסים: "התחזית שלנו למדד חודש ינואר מינוס 0.2 ולשנת 2014 כולה 1.8 אחוזים. המדד הנוכחי לא משנה את הערכתינו, שעקב השיפור הצפוי בתחזיות הצמיחה למשקים בעולם, העלייה החדה במחירי הדירות והירידה באבטלה הסבירות להפחתה נוספת של ריבית בנק ישראל בטווח הנראה לעין נמוכה. אנו סבורים שבמקרה שהתיסוף בשקל ימשך בנק ישראל ימשיך לפעול בשוק המט"ח. זאת כל עוד הציפיות לאינפלציה נשארות בטווח היעד."