בדרך לעיר האורות: כך תוכלו להוזיל את הטיסה לפריז

מספר הטיסות מישראל לפריז הולך וגדל, וגם טווח המחירים: מ-1,500 שקל בפברואר בטיסת לואו קוסט של מדיטרנה - ועד 3,100 שקל באוגוסט בטיסה סדירה של אל-על

987 אלף נוסעים טסו בשנת 2013 לצרפת, רובם לפריז - גידול של 13% לעומת מספר הנוסעים בשנה הקודמת. עיר האורות היא אחד העדים המבוקשים על-ידי ישראלים, אחרי ניו-יורק וטורקיה (שממנה רוב הנוסעים ממשיכים ליעדים שונים בעולם בטיסות המשך).

בתי-המלון בפריז יקרים לעומת ברצלונה, פראג או ברלין, עלות המחיה יקרה גם היא, מה שלא מפריע לביקוש לגדול, ובהתאם לכך להגברת תדירות הטיסות מתל-אביב - בעיקר של חברות סדירות: לאחרונה הכריזה אל-על על הוספה טיסה רביעית יומית בקו לפריז החל מסוף מארס, אייר פראנס התייצבה זה מכבר על 3 טיסות יומיות (בעבר החברה טסה פעמיים ביום לאורך כל השנה, וטיסה שלישית התווספה רק בקיץ), ארקיע מציעה בקיץ 9 טיסות, שבועיות ואייר מדיטרנה מפעילה 2-3 טיסות מתל-אביב (ומאילת) לפריז ולליון.

השבוע התבשרנו על סנונית לואו קוסט: חברת טראנס אוויה מבית KLM תפעיל 3 טיסות שבועיות בקו מתל-אביב לפריז (אורלי) מאפריל הקרוב. היות שרוב הטיסות לפריז הן סדירות או צ'רטר, מלחמת מחירים בסגנון מחירי ברלין עדיין לא נראה בקו הזה. זאת, בעיקר לאחר שאיזי ג'ט - שתכננה להפעיל 6 טיסות שבועיות בקו, שבוודאי היו משנות את מפת המחירים - קיבלה דחייה למהלך הזה דווקא מהמנהל הצרפתי שלא עושה לחברה הזו חיים קלים (בעבר נאבקה איזי ג'ט במשך שנים מאבק שבסיומו הצליחה להפעיל טיסות בקו פריז-טולוז).

סמנכ"ל השיווק של איסתא, רונן קרסו, מסביר במה שונה הקו תל-אביב-פריז לעומת יעדים מבוקשים אחרים: "זהו קו אתני שרבים מהנוסעים בו הם תושבים או בני משפחה, והם שומרים על רמת ביקושים יציבה. שלא כמו יעדים עם ביקושים גבוהים כמו רומא או ברצלונה, המחירים לפריז הם קשיחים - באוגוסט מחירי הטיסה יכולים להגיע ל-800 דולר ויותר".

"בשונה מטיסות בקו לברלין, שבו 90% הם ישראלים", אומר דוד מחלב, משנה למנכ"ל בארקיע, "בקו מפריז 40% מהנוסעים הם צרפתים, ולכן רמת המחירים היא אחרת".

- ובכל זאת יש יותר טיסות. המחירים לפריז יירדו השנה?

"המחירים יירדו, אבל לא בצורה דרמטית. אני מעריך שנרגיש ירידה ממשית במהלך 2015, עם הרחבת פעילות הלואו קוסט בקו", אומר קרסו.

גם מחלב מסכים עם הגישה הזו: "פריז היא לא יעד שיספוג מכת מחירים השנה. בחבילות הקיץ נראה הוזלה של 150-100 דולר לאדם, כשהשנה נופשון לרודוס וחבילת נופש לברלין יעלו אותו הדבר. לפריז לא נראה מחירי שחיטה כמו לברלין. פריז היא יעד יקר לחברת התעופה, והוא לא משאיר הרבה מרווח בשורה התחתונה".

המשנה למנכ"ל באופיר טורס, יהודה זפרני, מביע עמדה אופטימית יותר: "פריז השנה תגדל ביותר מ-10% מבחינת כמות המושבים, כך שמצב כזה יוביל להוזלה במחירים גם לרמה של 15% ביחס למחירי 2013.

"למעשה, כבר כעת המזמינים טיסה עד סוף מארס או למאי-יוני ואפילו לקיץ ימצאו טיסות זולות ביחס לשנה שעברה: בשנה שעברה טיסה לפריז בחודש מארס עלתה כ-700 דולר, והיום אפשר למצוא טיסה ב-500 דולר במסגרת מבצעים של חברות התעופה הסדירות. גם אייר מדיטרנה הוזילה מחירים: השנה במארס המחיר הוא כ-500 אירו, לעומת 600 אירו בשנה שעברה".

לטובת הפרנקופילים, "גלובס" מציע כמה דרכים להוזיל את מחירי הטיסה לפריז:

לטוס בין החגים

"בתאריכים שוליים עם ביקושים נמוכים, המחירים יכולים לנחות ל-300 דולר לטיסה ישירה", אומר מחלב. ואכן, מבדיקת "גלובס" עולה כי מחירי הקיץ יקרים בעשרות אחוזים ממחירי הטיסה בעונות מבוקשות פחות - חורף או חודש מאי.

ההבדלים בתעריפים עשויים לקפוץ עם הזזה של יום קדימה או יום אחורה של המועד המבוקש, בעיקר כשמדובר בכרטיסי לואו קוסט - לכן מי שגמיש יוכל לתזמן את הנסיעה בהתאם למחיר המוזל ולחסוך לא מעט.

בחודש אוגוסט, למשל, טיסה הלוך של טראנס אוויה נעה בין 180 אירו (5.8) ל-480 אירו (24 באוגוסט). טיסת חזור מתחילה ב-75 אירו (26.8) ומגיעה ל-290 אירו (14.8).

הזמנה מראש: לא במקרה של חבילה

סוגיית ההזמנה מראש חוזרת בכל שיחה עם הגורמים בענף. התייר הישראלי הוא תייר שאוהב לחכות לרגע האחרון, והדפוס שחברות הלואו קוסט מנסות להנחיל של הזמנה מוקדמת במטרה לשריין מחיר מתחיל לעבוד.

"הרציונל הזה תקף גם לטיסות סדירות. המזמינים ישלמו פחות, כשהמחיר של הטיסה רק יעלה ככל שהמקומות עליה יצטמצמו. בנופשונים הסיפור הוא שונה, וההמתנה לדקה ה-90 לרוב תוזיל מחיר של חבילות שלא נמכרו", מסביר קרסו. "מי שמזמין כעת טיסה סדירה לקיץ בוודאות ישלם פחות, אבל צעד כזה רלוונטי רק למי שבטוח ב-100% שלא יבטל את הנסיעה".

חבילות: לא תמיד משתלמות

מחיר הלינה בפריז הם מהיקרים באירופה, והם דומים לאלה של לונדון. לילה במלון 4 כוכבים יכול להגיע בקלות ל-200 אירו.

"בשנים האחרונות הייתה תנופה של בניית מלונות בפריז", אומר זפרני, "מה שהוביל להתמתנות יחסית במחירים. עוד כדאי לזכור כי ביולי-אוגוסט, עונת השיא של התייר הישראלי, מחירי הלינה בפריז יורדים בכ-15%, משום שהצרפתים יוצאים לחופשות מחוץ לעיר".

האם משתלם להזמין חבילות? "הרוב מזמינים טיסות בנפרד", אומר מחלב, אבל במועדים מסוימים חבילה יכולה להוזיל את העסקה ב-20%".

לדברי מנכ"ל קשרי תעופה, יורם מוטעי, ברוב המקרים חבילות אכן יוזילו את סך העסקה, אולם אין זה כלל-אצבע: "יש מקרים שבתי-מלון נותרים עם תפוסה חלשה בתאריכים מסוימים, והם מוזילים את המחיר ישירות לצרכן, בשעה שספק החבילה רכש את החדרים מראש במחיר גבוה יותר".

טיסות לא ישירות: לחסוך 150 דולר

אמנם טיסה ישירה לפריז אורכת כ-4.5 שעות, אך יש מי שיעדיף לחסוך ולטוס עם עצירה ביעד ביניים. "דרך טורקיה או ורשה אפשר למצוא כרטיס שזול ב-150 דולר לאדם, ולהמתין כשעתיים בין הטיסות", אומר קרסו. "מי שטס ל-10 ימים או מי שממד הזמן הוא לא קריטי עבורו, יכול לחסוך לא מעט. עדיין הרוב מעדיפים טיסות ישירות, אבל ככל שהגיל יורד - הרצון לטיסות עם עצירה במטרה לחסוך עולה".

מבצעים: אין אפשרות ביטול

פריז אינה יעד פופולרי במבצעים של חברות התעופה, אם כי מעת לעת יש הפתעות. לא תמצאו טיסה ב-200 דולר, אבל מי שמוכן לטוס בחורף ובעיקר מי שלא צפוי לבצע שינויים או ביטולים בטיסה, יצליח להוזיל.

אייר פראנס יצאה במבצע לרגל 80 שנות קיומה עם טיסות לפריז ב-380 דולר - אך הטיסות תקפות בחורף, וכל שינוי בכרטיס יעלה 120 דולר.

אל-על מציעה טיסה זוגית לפריז ב-888 דולר לזוג, אך ביטול מעבר לתקופה הקבועה בחוק (שבועיים) משמעו הפסד של מחיר הטיסה משום שמדובר בכרטיס ללא החזר. כל שינוי בכרטיס יעלה 70 דולר. המחיר תקף ליוצאים עד 12 במארס.

לואו קוסט: זול בתנאים נוקשים

הפערים גדלים ככל שמתקרבים לעונת השיא: בסוף פברואר מחירי אייר מדיטרנה זולים ב-300 שקל מטיסת ארקיע. במאי הפערים מגיעים ל-500 שקל בטראנס אוויה לעומת אל-על, ובשיא העונה, כלומר אמצע אוגוסט, המחיר נמוך בחצי: טיסת אל-על ב-17 באוגוסט תעלה 3,080 שקל, לעומת 1,600 שקל בטראנס אוויה. חשוב להדגיש כי המחירים תקפים להיום ועשויים להשתנות בכל יום.

עוד כדאי לבחון את שעות הטיסה: לחברות הסדירות (באל-על או אייר פראנס) יש טיסות בוקר, צהרים או אחרי-צהריים. בלואו קוסט אין בחירה: בטראנס אוויה ההמראה מישראל היא בשעה 13:20, וההמראה חזרה מפריז היא בשעה 7 בבוקר.

ומה הכי חשוב? להשוות את המחיר בשורה התחתונה: המחירים באתר טראנס אוויה לא כוללים דמי הזמנה (5 אירו) ומזוודה: 30-50 אירו הלוך ושוב (בהתאם למשקל הרצוי). ניתן "להגמיש" את הכרטיס בתמורה ל-7 אירו עבור האפשרות לשנות את פרטי הנוסע או הטיסה ללא קנסות.

מחירי אייר מדיטרנה כוללים אפשרות לבחירת כרטיס בייסיק הכולל מזוודה (20 ק"ג), אולם ללא אפשרות לביטול או לשינוי, או כרטיס גמיש היקר ב-10-15 אירו המאפשר שינוי עד 15 יום לפני מועד הטיסה בתמורה לקנס המגיע ל-50% מהמחיר, וביטול שאפשרי תמורת חצי ממחיר הכרטיס עד 31 יום לפני הטיסה.

טיסות סדירות מוזלות

ארקיע מציעה מחירי אקספרס הזולים בעשרות אחוזים לטיסות במועדים מסוימים: טיסות לפריז בתקופת פסח אפשר למצוא בכ-270 דולר לכיוון, 200 דולר פחות מהמחיר הממוצע לעונה זו. מדובר בכרטיסי בתנאי לואו קוסט שאינם כוללים כבודה (38 דולר למזוודה של 20 ק"ג) והכוללים תנאי ביטול קשיחים בחלוף המועד המותר על פי חוק (שבועיים).

גם לאייר פראנס יש כרטיסים בתנאי לואו קוסט. כרטיסי ה"מיני" זולים בכ-30 דולר ממחירי ה"קלאסיק" (הרגילים), והם לא ניתנים לשינוי או לביטול וכוללים תוספת של 15 אירו לכבודה.


פריז
 פריז