ראש הממשלה נתניהו: "יש מדינות ערביות שתומכות בישראל"

בריאיון לטלוויזיה הקנדית התייחס נתניהו לביקורת המושמעת בקנדה נגד התמיכה הגורפת של רה"מ הארפר בישראל: "מי שמעביר ביקורת צריך להגיע למזרח התיכון. מדינות ערביות רבות רואות בישראל ידידה"

בריאיון שהעניק לערוץ הטלוויזיה הקנדי CTV התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למשא ומתן המדיני עם הפלסטינים וליחסי ישראל ושכנותיה הערביות במזרח התיכון. "מדינות ערביות רבות תומכות בישראל", אמר נתניהו במהלך ריאיון לקראת ביקורו של ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר, בישראל.

נתניהו נשאל בנוגע לביקורת המושמעת בקנדה כלפי ראש הממשלה הארפר, בעקבות תמיכתו העקבית בישראל. "מי שמבקר את העמדה הפרו ישראלית בקנדה צריך לבוא למזרח התיכון, שם אנשים רבים שוקלים את עמדותיהם מחדש", אמר. "מדינות ערביות רבות אינן מתייחסות לישראל כאל אויב אלא כאל ידיד. רבים מהערבים, לפעמים בגלוי ולפעמים בהיחבא, טוענים כי מדינת ישראל היא ידידה".

לדברי ראש הממשלה, מדיניות ערביות רבות חולקות עם ישראל את השאיפה לשלום באזור וכן את הדאגה בנוגע לתכנית הגרעין האירנית. הוא הוסיף כי מדינות ערביות אחרות רואות בקבוצות האסלאמיות הקיצוניות איום משמעותי.

"על הפלסטינים להכיר במדינה היהודית"

בנוגע לתהליך המדיני אמר נתניהו כי "אף אחד לא רוצה שלום יותר מישראל". לדבריו, "כשאנחנו אומרים שאנחנו רוצים שלום, אנחנו מתכוונים שאנחנו רוצים שלשכנינו הפלסטינים תהיה מדינה מפורזת, לצד ישראל, שתכיר המדינה היהודית".

"הדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא לצאת מהשטחים ולתת להם לנצל את זה על מנת לתקוף את ישראל", אמר נתניהו. "אם הם יכירו במדינה יהודית, משמעות הדבר תהיה עתיד טוב יותר עבור ילדינו ועבור ילדיהם".

ראש הממשלה התייחס בביטול לטענה לפיה ההתנחלויות מהוות מכשול לשלום ואמר כי נושא ההתנחלויות יגיע לפתרונו במהלך המו"מ. עם זאת, נתניהו הביע ספק בנוגע למוכנותה של המדינה הפלסטינית לאפשר לתושבים יהודים להתגורר בשטחה.

"הם אומרים שאף יהודי לא יוכל לחיות שם, שזו תהיה מדינה נקייה מיהודים. טיהור אתני. יש ערבים שגרים בישראל, אבל הם לא מסוגלים לחשוב על זה שיהיו יהודים שיחיו שם", אמר נתניהו.

"אנחנו מוכנים לפשרות ולהכרעות קשות על מנת לחיות בשלום עם שכנינו", הוסיף רה"מ, "אך זכותנו למדינה משלנו אליה יוכלו להגיע יהודים מכל רחבי העולם, כמו שפלסטינים מכל העולם יוכלו להגיע למדינה הפלסטינית".