ועדת הכספים: להקים ועדת חקירה בעקבות גל הסדרי החוב

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי הודיע שיקיים התייעצויות בימים הקרובים, כולל עם הנהלת הקואליציה, לגבי הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת כישלון הרגולציה בפרשת אי.די.בי ובעקבות תופעת הסדרי החוב

מכת הסדרי החוב מגיעה לכנסת. חברי ועדת הכספים קראו הבוקר (ב') להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת כישלון הרגולציה בפרשת אי.די.בי. חלקם דרשו חקירה מקיפה לגבי כל הקבוצות העסקיות שנאלצו לבצע תספורות ומחיקת החובות, תופעה שהתרחבה מאוד בשנים האחרונות.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), הודיע כי יקיים התייעצויות בימים הקרובים, כולל עם הנהלת הקואליציה, לגבי הקמת ועדת חקירה. יוזמי הדיון, ח"כים: זהבה גלאון (מר"צ), גילה גמליאל (הליכוד ביתנו) ואראל מרגלית (העבודה).

במהלך הדיון פנה סלומינסקי לרגולטורים וביקש מהם "להסביר כיצד מונעים הישנות האירועים שהובילו לקריסת אי.די.בי ולאבדן כספי הציבור וכן לוודא שב-4 עד 6 השנים בהן הפירמידות אמורות להתקפל ל-2-3 שכבות, שהזמן הזה לא ינוצל ע"י בעלי ההון לצבירת עוד רווחי עתק על חשבון הציבור". "כיצד גם הבנקים והמוסדיים נתנו אשראי בלי הגבלה, כיצד מונעים התרחבות התספורות ומגבירים את הפיקוח על עסקאות גרועות. יש למנוע מצב שגורם שמשמש לחיתום במוסדיים וגם נהנה מהאשראי".

ח"כ זהבה גלאון אמרה כי "הדיון עקרוני ולא רק על אי.די.בי. הרגולטורים התרשלו ויש להפיק לקחים. היתה כאן שיטה, לא מעידה חד-פעמית. הרגולטורים נתנו לכך יד ואם לא נפעל זה יחזור על עצמו. הגופים המפקחים לא התערבו בזמן, כשהבנקים נתנו לדנקנר אשראי ללא גבול. הכישלון מחייב לדרוש מהם להפעיל את כל הכלים העומדים לרשותם, למנוע הישנות התופעה".