אורן יוניוב ו-WPP פנו לבוררות בעניין חברת המדיה יוניון

בין הצדדים, השותפים בחברת יוניון, יש חילוקי דעות בנוגע ליחסי הכוחות בחברה

השותפים ביוניון מדיה, קבוצת WPP העולמית ואורן יוניוב, פונים לבוררות כדי לפתור מחלוקות מסחריות בין הצדדים. מדובר במחלוקת על יחסי האחזקה בחברה, בעיקר לאור השינויים שחלו ביחסי הכוחות של בעלי המניות בשנים האחרונות.

יוניון מדיה הוקמה ב-2008 בהמשך לפירוק חברת יונייטד מדיה בהוראת הממונה על ההגבלים דאז, רונית קן. יוניוב, מי ששימש כמנכ"ל יונייטד ונחשב לאיש החזק בה, חבר למשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, אז אחד המשרדים החזקים בענף הפרסום, לצורך הקמת חברת מדיה חדשה.

משרד הפרסום ראובני-פרידן, שהיה שותף ביונייטד, פנה לבית המשפט בבקשה לעצור את שיתוף-הפעולה בין יוניוב לשלמור, ואכן בית המשפט קבע כי שלמור-אבנון-עמיחי לא יוכל לעבוד עם יוניוב למשך שנה.

בתגובה הוחלט אז בשלמור להפסיק את פעילותם בתחום המדיה.

יוניוב פנה לדרך עצמאית והפעיל את החברה לבדו, תוך שהוא חותם על הסכמים עם לקוחות העוגן של יונייטד לשעבר. רק ב-2011, אחרי משא-ומתן ממושך, הוסכם בין יוניוב לקבוצתWPP על הפיכתם לשותפים בחברה, כשבידי יוניוב 25% מהמניות, ובידי הקבוצה הבינלאומית 75%.

פעילות יוניון כללה אז את היקפי הפרסום של שלמור-אבנון ומשרד הפרסום JWT ישראל - שניהם מקבוצת WPP. פעילות זו היוותה אז יותר מ-50% מפעילות יוניון.

בסוף 2011 ספגה WPP מכה קשה, כשהתברר כי גדעון עמיחי, ממייסדי שלמור-אבנון-עמיחי, מתעתד תוך זמן קצר לפרוש מפעילות. במשרד אמנם התכוונו להפקיד את מושכות הניהול בידי דור צעיר, אך הלקוחות הגיבו "ברגליים" - בין היתר בשל העובדה כי לא שותפו במהלכים הצפויים ולמדו על פרישתו של עמיחי מהעיתון.

תוך פרק זמן קצר איבד המשרד חלקים ניכרים מפעילותו, וממשרד הממוקם בשלישייה הפותחת, הוא סיים את הדירוג של 2013, בסוף העשירייה השנייה.

הידרדרות שלמור הביאה להערכות בשוק כי גם יוניון מדיה עתידה לספוג מכה בעקבות זאת. אולם החברה לא רק שהצליחה לשמר את לקוחותיה העיקרים, שטראוס, פרטנר וביטוח ישיר, שאמנם עזבו את שלמור אך הותירו את פעילות המדיה ביוניון, אלא אף הצליחה השנה לגדול להביא נדוניה בדמות תקציב המדיה של החברה המרכזית למשקאות - אחד המפרסמים הגדולים בישראל. לכן, יש להניח כי המחלוקות נעוצות באותן שנים הסמוכות לנפילת שלמור.

אורן יוניוב סירב להגיב. ממשרד הפרסום Y&R (שלמור) לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.