מקלט המס: נתניהו סירב להתייחס לשאלה האם זה ראוי בעיניו

ראש הממשלה לא התייחס לסוגיות האתיות העולות מהפרשה והשיב בלקוניות כי "הכול היה לפי החוק ודווח לשלטונות, ואין לי מה לומר מעבר לכך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (ג') לראשונה בקולו לפרשת חשבון הבנק שהחזיק באי ג'רזי המהווה מקלט מס, שנחשפה ב"גלובס".

במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר, שהתקיימה הבוקר בירושלים, נשאל נתניהו על-ידי כתבת גלי צה"ל, אילאיל שחר, מדוע חש צורך להפקיד את כספו במקלט מס, והאם זה ראוי בעיניו.

ראש הממשלה לא התייחס לסוגיות האתיות העולות מהפרשה והשיב בלקוניות כי "הכול היה לפי החוק ודווח לשלטונות, ואין לי מה לומר מעבר לכך".

נזכיר כי כבר בפרסום הראשון ב"גלובס" הודגש כי אין כל בעיה חוקית באחזקת חשבון בנק במקלט מס, וכי השאלה היחידה העולה היא האם הדבר ראוי מבחינה ציבורית.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "בנימין נתניהו לא קיבל שקל אחד יתרון מס, ולא יכול היה להיות יתרון מס, כיוון שעד שנת 2003 לא היה צורך בתשלום מס על ריביות בחו"ל. מדובר בחשבון שהיה פעיל רק כשנתניהו היה אזרח פרטי. הוא נפתח לפני 15 שנה אחרי סיום כהונתו הראשונה כראש ממשלה, ונסגר בשנת 2002 לפני חזרתו לממשלה. החשבון נכלל בהצהרות ההון שהגיש נתניהו ודווח במלואו לרשויות בישראל, ובכלל זה לרשויות המס ולמבקר המדינה".