תחום הסייבר רותח: שתי חברות גייסו 25 מיליון דולר

מיקי בודאי, מנכ"ל טראסטיר שנמכרה ל-IBM וקרן Innovation Endeavors של אריק שמידט השקיעו ב-Aorato ■ זהר זיספאל וקרן סקויה השקיעו ב-Adallom

הצורך להדק את האבטחה סביב מחשבים נידיים, טאבלטים וסמארטפונים סייע לשני סטארט-אפים ישראלים נוספים להשלים גיוסים מרשימים בסבב גיוס שני. היום הודיעו חברות הסטארט-אפ Aorato ו-Adallom על גיוס של 10 ו-15 מיליון דולר, בהתאמה, שנעשו ממשקיעים מרשימים יחסית.

Aorato, שהוקמה ב-2012, השיקה היום את המוצר לצד ההודעה על השלמת הגיוס. בין המשקיעים החדשים בסבב הגיוס נמנות קרן אקסל, Innovation Endeavors של אריק שמידט ומיקי בודאי, מנכ"ל טראסטיר שנמכרה ל-IBM. לגיוס הצטרפה גם קרן גלילות קפיטל שהשקיעה בחברה בסבב הגיוס הקודם לפני כשנה. מאז הקמתה גייסה החברה כ-11 מיליון דולר.

Aorato הוקמה על ידי עידן פלוטניק, המנכ"ל, מיכאל דולינסקי ואוהד פלוטניק, והיא מתרכזת בזווית שמוצאים בה פחות סטארט-אפים בעולם האבטחה. גם הקריירה הקודמת של עידן ואוהד קשורה לאבטחת מידע סביב מערכות מיקרוסופט. שניהם הקימו לפני מספר שנים חברת בשם Foreity - שסיפקה ייעוץ אבטחה לארגונים, ונרכשה ב-2012 על ידי אמן מחשבים.

ב-Aorato ניצלו את הידע של המייסדים בתפיסת המחשוב של מיקרוסופט - כפי שבאה לידי ביטוי החל מ-Windows 2000 - בכדי לפתח טכנולוגיה שתספק "ניתוח התנהגויות של ישויות ארגוניות", כפי שמגדירה זאת החברה, תייצר פרופילים של כלל המשתמשים והתקני המחשוב שמנוהלים על גבי הרשת הארגונית וכך לזהות שינויי התנהגות שמפירים את מדיניות האבטחה הארגונית, לדוגמא משתמשים שבוטלו אבל עדיין פעילים, ססמאות שקל לפרוץ וכדומה.

החברה פיתחה את הטכנולוגיה סביב מנגנון ה-Active Directory שמאפשר ניהול ואבטחה מרוכזת של התקני המחשוב במערכות הפעלה מתוצרת מיקרוסופט, אך מספק גם נקודות תורפה רבות במידה ונשארים "חורים" בניהול התקני המחשוב המחוברים לרשת, מה שרלוונטי בעיקר להתקני מחשוב ניידים.

להרחיב את פעילות הפיתוח

הגיוס של Adallom התבצע בהובלת קרן אינדקס האמריקנית אליה הצטרפו המשקיעים מהסבב הקודם בחברה, זהר זיספאל וקרן סקויה. סך הכול, גייסה החברה עד כה כ-20 מיליון דולר. ב-Adallom הלכו צעד אחד קדימה מבחינת פתרון האבטחה שהחברה מספקת ומתרכזים באבטחת הגישה לאפליקציות תוכנה שמסופקות על ידי חוות שרתים מרוחקות במודל של תוכנה כשירות.

את החברה הקימו ב-2011 אסף רפפורט, שמכהן כמנכ"ל, עמי לוטבק ורועי רזניק, שלושתם יוצאי יחידות המחשוב של צה"ל בעבר שצירפו אליהם גם צוות (שמונה כיום כ-20 עובדים) שחלקו הגדול מגיע מאותן היחידות. ב- Adallom מנסים להתמודד עם בעיית האבטחה שיוצר הממשק בין התקני מחשוב נידיים (מחשבים, טלפונים חכמים וטאבלטים) ואפליקציה שממוקמת מחוץ לארגון.

"שכבות ההגנה על המידע הארגוני אינן רלוונטיות בעולם שבו ניגשים יותר ויותר משתמשים ארגוניים ליישומים שנמצאים על חוות שרתים מרוחקות", משוכנע רפפורט. הטכנולוגיה של החברה מספקת מעין שכבה שעוטפת את האפליקציה והמידע הארגוני שיושבים בחוות שרתים מרוחקת (יישום כגון Salesforce.com) כך שכל גישה אליהם עובר דרך מנגנון השליטה והבקרה של Adallom, שמתריע במקרה שמזהים שימוש שונה מכרגיל שמעיד על אפשרות שהרשאות השימוש נגנבו או נפרצו.

האטרקטיביות של החברה ניכרת מהאופן הלא שגרתי שבו התבצעה ההשקעה. Adallom התכוונה לצאת לסבב הגיוס בשלב מאוחר יותר השנה, אולם פגישה עם אנשי אינדקס בעמק הסיליקון הובילה להחלטה מהירה של הקרן (פחות משבוע) - שהשקיעה לאחרונה גם בחברת אבטחת מידע אחרת, Lacoon, לצד שלמה קרמר ומיקי בודאי - להיכנס להשקעה בחברה והגיוס התבצע מוקדם מהמתוכנן.

את הכספים מתכוונים ב-Adallom לנצל לצורך הרחבת פעילות הפיתוח, שמתבצעת כיום ברמת החייל, וכן הרחבת פעילות השיווק והמכירות בארה"ב, כאשר מטה החברה כבר ממוקם בפאלו-אלטו. החברה זכתה לפרסום נרחב לפני כחודש כאשר חשפה פירצת אבטחה בשירות ה-Office 365 של מיקרוסופט.