הדולר נחלש בכ-0.23% ל-3.49 ש'; "תהיה פה קטסטרופה"

שערו היציג של האירו נותר כמעט ללא שינוי ונקבע על 4.732 שקלים ■ החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים ביציבות ■ צביקה אורן: "לא מעניין אותי מה האג'נדה של הנגידה קרנית פלוג ומה המשחקים שלה, אנחנו חייבים לקרוא לה להתעשת"

המסחר בשוק המט"ח מתאפיין היום (ד') בהתחזקות השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר נחלש מול המטבע המקומי בכ-0.23% ושערו היציג נקבע על 3.49 שקלים. האירו נחלש מעט אך נותר כמעט ללא שינוי ושערו היציג נקבע על 4.732 שקלים. בעולם, האירו/דולר נסחר ללא שינוי, סביב 1.355 דולרים לאירו, בעוד הין היפני מתחזק קלות מול הדולר.

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום במגמה חיובית וירידות נרשמות בבורסות אירופה. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה יציבה בוול סטריט, לאחר שאתמול ננעל המסחר במגמה מעורבת.

צביקה אורן, יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, הזהיר, בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, מפני פיטורים של אלפי עובדים בשל שער החליפין. אורן חזר ותקף את נגידת בנק ישראל כפי שעשה כבר תקופה ארוכה מאז ירידת הדולר ל-3.5 שקלים ופחות, וקרא להעלות את שער הדולר ל-3.8 שקלים. "לא מעניין אותי מה האג'נדה של הנגידה קרנית פלוג ומה המשחקים שלה, אנחנו חייבים לקרוא לה להתעשת. אם הדולר לא יעלה תהיה פה קטסטרופה", לדבריו.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות אמר כי "התעשיינים הנהנים מעסקאות הגידור שביצעו במהלך שנת 2013, אך נאלצים להתמודד כיום עם רמות שערים הנוגסות משמעותית ברווחיהם, דבר המעודד רבים לבחון חלופות מעבר לים. על רקע פעילותו של בנק ישראל בשוק המטבע המקומי, ניתן לצפות כי בנק ישראל ימשיך לפעול ולבלום קריסה חדה בשער הדולר-שקל, אולם מנגד מאפשר את הזליגה המתמשכת בשער הדולר שקל. ללא פעולה משמעותית רחבה ומתמשכת הדולר צפוי לנוע לעבר רמת 3.4 שקלים כבר בעתיד הקרוב".