האם אביו של ערן מזרחי ייאלץ להחזיר 1.1 מיליון שקל?

הנאמן בתיק פשיטת-הרגל של מזרחי שהורשע בהונאת משקיעים: 3 חודשים לפני צו הכינוס העביר מזרחי מאות אלפי שקלים לאביו כדי להתחמק מתשלום לנושיו

האם יוסף מזרחי, אביו של ערן מזרחי שהורשע בהונאת עשרות משקיעים בעשרות מיליוני שקלים, ייאלץ להחזיר 1.1 מיליון שקל לטובת קורבנותיו של בנו?

בבית המשפט המחוזי בתל אביב התקיים היום (ה') דיון בבקשתו של עו"ד איתן ארז, הנאמן מטעם בית המשפט בתיק פשיטת-הרגל של מזרחי, לחייב את אביו להחזיר את הכספים לטובת הנושים.

לדברי ארז, 3 חודשים לפני שהוצא נגדו צו כינוס נכסים, העביר מזרחי את מאות אלפי השקלים לאביו כדי להתחמק מתשלום לנושיו. עוד טוען ארז כי האב העביר בינתיים את 1.1 מיליון השקלים לצדדים שלישיים.

פרקליטתו של האב, עו"ד שלווה פוטשניק, טענה בפני השופט איתן אורנשטיין כי עוד לפני שערן מזרחי נעצר, העביר לידו אביו כספים כדי שיוכל להחזיר אותם לאנשים שהשקיעו אצלו. "האב היה מודע למצוקות הבן, הוא קיבל את הכסף, ויום למחרת החזיר לו אותו כדי שיוכל להעבירו לנושים", טענה עורכת הדין.

השופט אורנשטיין פסק כי יתקיימו בפניו חקירות שבסופן יחליט האם לקבל את הבקשה של עו"ד ארז או לדחות אותה.

באפריל האחרון הרשיע בית המשפט המחוזי בתל-אביב את ערן מזרחי בהוצאת כ-57 מיליון שקל במירמה מעשרות אנשים תמימים שהתפתו להשקיע אצלו את כספיהם, כשמתוך סכום זה גנב כ-47 מיליון שקל.

השופט צבי גורפינקל הרשיע את מזרחי בביצוע 84 עבירות של גניבה בידי מורשה, 101 עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, 28 עבירות של זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, 3 עבירות של הוצאת צ'ק ללא כיסוי, עבירה של גניבה ועבירות רבות של הלבנת הון.

ביולי האחרון נגזרו על מזרחי 12 שנות מאסר בפועל וקנס בסך 300 אלף שקל. כמו כן קבע השופט גורפינקל כי מזרחי יפצה את קורבנותיו בסכום של עד 258 אלף שקל לכל משקיע. "קורבנותיו של מזרחי, חלקם קשישים, חיסלו את כספם האחרון, כספים שנועדו לעת זקנה ולעת צרה", ציין השופט.