המחוזי החמיר את עונשו של עבריין מס מ-18 ל-30 חודשי מאסר

יאיר ליזרוביץ' הורשע בהוצאת חשבוניות פיקטיביות וניהול פנקסי חשבוניות כוזבים בהיקף מע"מ של 9 מיליון שקל ■ המחוזי: מתחם הענישה שקבע בימ"ש השלום אינו הולם את מדיניות הענישה הנוהגת לגבי הפצת חשבוניות פיקטיביות

עבריין מס שהורשע בהוצאת חשבוניות פיקטיביות וניהול פנקסי חשבוניות כוזבים, בהיקף מע"מ של 9 מיליון שקל, ירצה עונש מאסר בפועל של 30 חודשים, במקום 18 חודשים - כך החליט היום (ב') בית המשפט המחוזי מרכז, בקבלו את ערעור רשות המסים על תקופת המאסר.

בית המשפט קיבל את ערעור רשות המסים בנוגע לעונשו של יאיר ליזרוביץ' מנתניה, ובפסק הדין נכתב: "אנו מקבלים את הערעור ומחליטים כי ליזרוביץ' ירצה 30 חודשי מאסר, וזאת כאשר אנו מביאים בחשבון את הכלל לפיו ערכאת ערעור איננה ממצה את הדין עם נאשם שהחליטה להחמיר בעונשו".

כתב האישום נגד ליזרוביץ וחברת דני בר בע"מ בניהולו הוגש באוקטובר 2011 בידי עו"ד אורן בר-עוז מהיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים, בעקבות חקירה של משרד חקירות מע"מ תל-אביב והמרכז.

לפי כתב האישום, ליזרוביץ' פעל בשנים 2008-2010, יחד עם תומר טישלר, לביצועה של תוכנית עבריינית, שמטרתה גזלת הקופה הציבורית בסכום של כ-9 מיליון שקל.

לפי האישום, בתקופה הרלוונטית הוציא הנאשם לטישלר 291 חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של כ-33 מיליון שקל. יתרה מזאת, במטרה להתחמק מתשלום מע"מ בגין הוצאת החשבוניות הפיקטיביות הוא קיזז חשבוניות פיקטיביות מזויפות על-שם חברות פעילות, ללא ידיעתן או אישורן, שסופקו לו על-ידי יצחק גלסמן.

ליזרוביץ' הורשע על-פי הודאתו בבית משפט השלום בנתניה, ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר בפועל, מאסר על-תנאי וקנס כספי בסך 40 אלף שקל.

המדינה ערערה על תקופת המאסר, וכאמור בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת המדינה וציין: "לאור כל האמור לעיל, מתחם הענישה שקבע בית המשפט קמא... איננו הולם את מדיניות הענישה הנוהגת לגבי הפצת חשבוניות פיקטיביות ואיננה עולה בקנה אחד עם הנסיבות לחומרה שהוא עצמו פירט בגזר הדין... עונש מאסר בפועל לתקופה של 18 חודש סוטה ממדיניות הענישה ומצדיק את התערבותה של ערכאת הערעור".