לקוח פלאפון: חוב לא מוצדק תפח ל-4,000 שקל

במשך חודשים נדרש הלקוח לשלם על שירות שלא קיבל, ובינתיים החוב הצטבר ■ הלקוח, חולה במחלת לב, הרגיש שההתנהלות הזו עולה לו בבריאות ■ פלאפון: "הגענו עם הלקוח להסדר לתשלום החוב לשביעות-רצונו"

גם לקוח שמבקש להיפרד יפה ולשלם את חובו עד תום עשוי למצוא עצמו נלחם בטחנות רוח. לפני כשנה התנתק מ' מחברת פלאפון והתנייד לחברה מתחרה. הוא עדכן את שירות הלקוחות של החברה וביקש שישלחו אליו את יתרת ופירוט של החשבון. כשזה נשלח, גילה הלקוח כי הוא כולל חיוב לא מוצדק. לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים להשיג את חברת פלאפון, שכללו שיחות ארוכות והמתנה של שעות ארוכות לנציג שיתפנה, החברה סירבה להוריד את החיובים המיותרים.

הלקוח פנה אל החברה והודיע כי הוא מוכן לשלם את החוב, אך רק את החלק שהוא חייב ולא את הסכום שמנסים לגבות ממנו ללא שום הצדקה. לאחר כמה חודשים, בחודש יולי 2013, יצרה איתו קשר נציגת האגף המשפטי של פלאפון והודיעה לו כי הוא חייב לפלאפון סכום דמיוני של אלפי שקלים. מ' הנדהם ביקש לראות את הפירוט, מה שנעשה רק לאחר בקשות חוזרות ונשנות - וגם כאן התברר הפירוט כשגוי.

לאחר דין ודברים, הביעה הנציגה הסכמה להוריד את החוב ולחייב את מ' על הסכום המדויק, שאמור היה להיות 2,400 שקל, אך דרשה בפועל 2,900 שקל. כל ההוכחות שהציג לא נענו.

בשלב הזה נפל מ' למשכב ואושפז - והטיפול מול פלאפון פסק; עד שלאחרונה פנה אליו נציג משרד עורכי דין של החברה בדרישת חוב בגובה 4,000 שקל.

"הייתי בהלם מוחלט", מספר מ' ל"גלובס", "איך מנסים בשיטות של הונאה לגבות ממני כספים בצורה נלוזה. אמרו לי ש-1,000 שקל מתוכם הם עבור הוצאה לפועל. אני חולה במחלת לב, הגורמת לי מדי פעם לקריסה וחוסר תפקוד, ומרגיש שההתנהלות הזו עולה לי בבריאות. אני מוכן לשלם את הסכום המגיע במדויק, ולא מעבר לכך".

בעקבות פניית "גלובס" הוסדר החוב, ו-מ' שילם רק מה שנדרש. התנצלות? חלילה. זה כבר יותר מדי.

מפלאפון נמסר בתגובה: "הלקוח פנה לחברתנו לגבי חשבונית תשלום שקיבל. במהלך בדיקת הנושא בחר הלקוח להתנייד מחברתנו וביטל את אמצעי התשלום. משסירב להסדיר את נושא התשלום, נכנס לחוב עבור תשלומים אלה. אף על-פי כן, הגענו עם הלקוח להסדר לתשלום החוב לשביעות-רצונו".