אקזיט בפרסום: מטומי תגייס עד 150 מיליון דולר בלונדון

חברת טכנולוגיות הפרסום מתכננת להנפיק את מניותיה לפי שווי של 450-550 מיליון דולר (אחרי הכסף) ■ מלבד אילן שילוח, מבעלי השליטה, מחזיקים במטומי גם בני הזוג אודי פרידן ונירית ירון, המחזיקים מניות בשווי של 10 מיליון דולר‏

חברת טכנולוגיות הפרסום הישראלית מטומי (‏Matomy‏), שבשליטת אילן שילוח (29%) וקרן ויולה (22%), קיבלה את האישור הסופי להנפקתה בבורסת לונדון, כאשר לפני כ-4 ימים הוציאה החברה תשקיף ראשון לפיו היא מתכננת לגייס 100-150 מיליון דולר - כך נודע ל"גלובס".

‏מטומי מתכננת להנפיק מניותיה לפי שווי של 450-550 מיליון דולר (אחרי הכסף). במהלך הימים הקרובים תתחיל החברה ברוד שואו של חודש וחצי לקראת הנפקתה, שתתבצע כנראה בחודש מארס. חתמי ההנפקה יהיו ‏UBS ‎‏ ומריל לינץ'. במטומי סירבו להתייחס לידיעה.

‏נציין כי פרט לשילוח ולויולה שותפים בחברה, בין היתר, גם מנכ"ל מטומי מדיה עופר דרוקר (9%) וניר טרלובסקי‎ ‎‏(8%). עוד שמות מוכרים בין בעלי המניות הם מנכ"ל משרד הפרסום מקאן, אלון שטרן, וכן בני הזוג אודי פרידן ובמאית הפרסומות נירית ירון. ל"גלובס" נודע כי השניים מחזיקים בכ-2% ממניות מטומי, זאת באמצעות חברות שונות שבבעלותם ובשווי של כ-10 מיליון דולר לאחר הגיוס.

‏מטומי הוקמה ב-2006 על-ידי עדי אורזל, עופר דרוקר וכפיר מויאל. ב-2007 החליטו שילוח, יו"ר משרד הפרסום מקאן-אריקסון ישראל, ושותפו, טרלובסקי, להשקיע בחברה, כחלק מאסטרטגיית ההשקעות שלהם בתחום האינטרנט. מאז מכהן שילוח כיו"ר פעיל של החברה.

השניים, נזכיר, הקימו ב-2009 את החממה הטכנולוגית ‏‏The‏ ‏Time‏, שמשקיעה בסטארט-אפים בתחום הניו-מדיה. ‏The Time‏ ומטומי ממוקמות באותו מבנה ברמת-החייל בתל-אביב.

‏הנפקתה הנוכחית של מטומי מגיעה לאחר שנדחתה בשנה (תוכננה במקור לתחילת 2013), אז הוחלט בחברה לחכות למומנטום הנכון, שכאמור הגיע עתה.

מטומי, המתמקדת בפרסום מבוסס תוצאות (פרפורמנס) בתחום המובייל ומספקת פתרונות ושירותים בתחומי פרסום שונים, נחשבת לחברה רווחית למדי. על-פי הערכות, סך הכנסותיה הסתכמו אשתקד בכ-300 מיליון דולר - גידול של כ-50% לעומת 2012. לפי הערכות, המחזור השנתי של החברה עמד על כ-250 מיליון דולר.

‏‏החברה פועלת באמצעות 4 זרועות (אותן מיתגה בתחילת 2011 תחת השם מטומי): מודעות מבוססות תוצאות, רשת פרסום דיגיטלית, פתרונות של תשלומים וירטואליים במשחקים ופתרונות פרסום בסלולר. מקור ההכנסות העיקרי של החברה נובע מפעילות מטומי מדיה - רשת הפרסום שלה.

‏מדובר ברשת הנהנית מלמעלה מ-500 לקוחות המפרסמים באמצעות 7,000 בעלי אתרים ופלטפורמות פרסום בכ-85 מדינות. מטומי מרקט, העוסקת בתחום הפרסום מבוסס תוצאות (‏‏Performance‏), אחראית על כשליש מהכנסותיה, ואילו יתרת ההכנסות מגיעה מהחברות מטומי מובייל ומטומי ‏Money‏.

‏במהלך 3 השנים האחרונות הספיקה מטומי לבצע 4 רכישות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. הרכישה האחרונה של החברה הושלמה רק לפני כחודשיים, לאחר שמטומי רכשה את ‏MobAff‏ האמריקאית, שמתמחה בפיתוח טכנולוגיות ופלטפורמות לשיווק ופרסום ברשת המובייל, שהיקף המכירות שלה נאמד בכ-6 מיליון דולר. הרכישה בוצעה תמורת סכום המוערך במיליוני דולרים בודדים, והיא צפויה לחזק את פעילותה של מטומי בתחום המובייל, שהושקה ביולי האחרון תחת השם ‏Mobit‏.

קודם לכן, בינואר השנה, רכשה מטומי את סוכנות הדיגיטל האמריקאית ‏MediaWhiz‏ ב-10 מיליון דולר. היקף המכירות השנתי של ‏‏MediaWhiz‏, שהעסיקה כ-100 עובדים, עמד על כ-80 מיליון דולר, נכון לזמן הרכישה. העסקה הזו הייתה עסקה משמעותית מבחינת החברה, והפכה את מטומי לאחת הקבוצות הגלובליות המובילות בעולם בתחום פרסום מבוסס תוצאות באינטרנט, שמעסיקה כ-350 עובדים בישראל ובעולם.

‏‏ביולי 2012 רכשה מטומי מניות מיעוט ב-30 מיליון דולר על פני 4 שנים בחברת ‏adperio‏, מה שאפשר את כניסתה לשוק האמריקאי. לפני כ-3 שנים רכשה החברה את ‏Ergos‏ ‏Media‏, במהלך שאפשר לה דריסת רגל בשוק הלטיני.

בעלי המניות העיקריים במטומי
 בעלי המניות העיקריים במטומי