הטיפ היומי: הפייפליין של נוברטיס יהיה "הסיפור" של 2014

מניית נוברטיס היא המניה המועדפת על UBS להשקעה מבין מניות מגזר התרופות באירופה ■ המלצת "קנייה" במחיר היעד של 80 פרנק שוויצרי - פרמיה של כ-12% על מחירה הנוכחי

חברת התרופות Novartis נסחרת במקביל בשווייץ ובניו-יורק (NVS) לפי שווי שוק של כ-193 מיליארד פרנק שוויצרי (כ-215 מיליארד דולר). החברה מייצרת תרופות לטיפול במספר רב של מחלות.

מניית נוברטיס היא המניה המועדפת עלינו להשקעה מבין מניות מגזר התרופות באירופה. זאת, למרות שאנחנו זהירים בהתייחסות שלנו לתוצאות החברה בטווח הקצר, משום שלדעתנו קונצנזוס האנליסטים אופטימי מדי. אנחנו גם מעריכים שתיתכן אכזבה מהתחזית שהחברה תמסור. נוברטיס תפרסם דוחות ביום רביעי השבוע.

יחד עם זאת, אנחנו מחזיקים בגישה חיובית בנוגע לפייפליין (צבר המוצרים בפיתוח) שיש לנוברטיס. אנחנו חושבים שזה יהיה "הסיפור" של שנת 2014 - המשקיעים יסתכלו יותר ויותר על הפייפליין, ומכך ייהנו נוברטיס והמתחרות שלה, רוש ו-AstraZeneca. לחברות האלה, בעיקר לנוברטיס, יש נכסים רבים בפייפליין, ומשקיעים יבינו מכך שאפשר להניח שלא כולם ייכשלו בפיתוח. יותר מזה, נכסים רבים עדיין נמצאים מתחת לרדאר של המשקיעים. גם אם ב-2014 לא תירשם התפתחות חיובית בתחום, ב-2015 יש הרבה מאוד הזדמנויות לאפסייד מהפייפליין.

בשנת 2014 החדשות המרכזיות מהפייפליין עשויות להגיע מהתרופה LCZ696 לטיפול באי ספיקת לב, BKM120 לטיפול בסרטן השד, התרופה האונקולוגית Panobinostat והתרופה לטיפול בטרשת נפוצה Gilenya - ואלה רק חלק מהתרופות שיספקו חדשות בשנה הקרובה. קבלת אישור לתרופה Serelaxin המיועדת לטיפול במחלות לב, עשויה להיות טריגר להגדלת תחזיות הרווח.

בנוסף לפייפליין, נוברטיס היא גם סיפור של שיפורים תפעוליים בכל פעילויות החברה, כולל הורדת חלק מהפעילויות שלה, ויותר מיקוד בהחזר למשקיעים. האסטרטגיה של הנהלת החברה כוללת שלושה יעדים שמתמקדים בבעלי המניות: ניהול פעיל של הפורטפוליו, הגדלת הסינרגיות בין היחידות העסקיות והחלטה לספק החזר גבוה למשקיעים.

המלצתנו למניית נוברטיס היא "קנייה" ומחיר היעד הוא 80 פרנק שוויצרי - פרמיה של כ-12% על מחירה הנוכחי.

מחלקת המחקר, UBS

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם