הוט נגד משרד התקשורת: שימוע השוק הסיטונאי אינו תקין

הוט שוקלת להגיב לשימוע שפורסם בעניין בזק בשל החשש שהנחות יסוד שנקבעו בו יחרצו את גורל מחירי השימוש בתשתיותיה ■ הביקורת נגד המשרד בנושא משותפת לכל המפעילים

חברת הוט החליטה לא לחכות ודורשת ממשרד התקשורת למסור לה מידע על התנהלותו בכל הקשור לעבודה בנושא בשוק הסיטונאי. הוט דורשת שהמשרד יעביר לה את המידע בנוגע לעבודת חברת הייעוץ פרונטיר, וזאת על מנת שתוכל להחליט האם להתייחס לשימוע שהוציא המשרד בעניין החכרת תשתיותיה של בזק. הוט כותבת שהאופן שבו משרד התקשורת מתנהל בנושא השימוע אינו תקין ובמקביל היא גם מבקשת להאריך את המועד להגשת תגובות.

בהוט, ויש להדגיש שגם בבזק ובכלל בשוק התקשורת כולו, ישנה ביקורת קשה ביותר על התנהלות המשרד בכל הקשור לשימוע. זה מתחיל בעיכובים הרבים, בהסתרת המידע מהמפעילים ומהציבור, בחוסר השקיפות, באי מתן גישה לשיחות עם נציגי פרונטיר שערכו את העבודה, מכך שחלק מהעבודה נושא תאריכים שונים, ובעיקר מהתחושה שמדובר בעבודה שניתן להתרשם שעברה "פירוק והרכבה" לאורך 4 השנים האחרונות במטרה להגיע למספרים ומחירים שנוחים למשרד.

הביקורת מתעצמת לנוכח מה שמצטייר מהערות של פרונטיר עצמה ומגילוי נאות שפרסמה בעבודה, שממנו ניתן להבין שהחברה מסירה לכאורה את אחריותה מהמספרים הסופיים.

למרות שהשימוע שפורסם נוגע לשימוש בתשתיות בזק, המשרד הבהיר כי בכוונתו להוציא שימוע לגבי תשתיות הוט עצמה לטובת המתחרים. לאחר שיושלם השימוע על בזק. ואולם, הוט חוששת מכך שהנחות כלליות שלקח המשרד לגבי רשת בזק, יילקחו בחשבון בעת חישוב מחירי התשתיות שלה. כך לדוגמא, ישנם מרכיבי רשת שעשויים לתפוס לגבי שתי החברות, כמו למשל מחירי שכירות של אתרים, עלות חפירות, עלויות חשמל וכדומה. כל אלו עשויים להביא לכך שהמחירים שייקבעו עבור בזק ישפיעו מאד על מחירי התשתיות של הוט, ולכן לפני שתקבל החלטה האם להגיב או לא, החברה מבקשת לקבל את כל המידע הרלוונטי מהמשרד.