כבר לא ההצגה הכי טובה בעיר המלאכים

העונה הגרועה של לוס אנג'לס לייקרס מובילה לצניחה מדאיגה כלכלית בנתוני הרייטינג של אימפריית ה-NBA, ואפילו האולם הביתי הפסיק להתמלא

הכישלון של לוס אנג'לס לייקרס על המגרש העונה (מדורגת מקום 15 מ-16 קבוצות במערב), ובעיקר ההיעדרות של קובי בראיינט - הביאה את הקבוצה לשפל חסר תקדים גם מבחינת העניין הציבורי. ה"לוס אנג'לס טיימס" מפרסם כי שיעור הצפייה במשחקי הפרנצ'ייז בערוץ הכבלים המקומי של טיים-וורנר SportsNet רשם ירידה של 37.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

הרייטינג של הלייקרס בטיים וורנר עומד על 2.72% בלבד, בהשוואה ל-4.35% בעונה שעברה.

העניין הזה יכול להטריד מאוד את ראשי טיים וורנר, שרק בעונה שעברה החלו את עסקת הענק עם הלייקרס - הגדולה אי פעם לקבוצה בספורט העולמי - 2.5 מיליארד דולר ל-20 שנה. בעונה שעברה, הראשונה של ההסכם, קיבלו הלייקרס 122 מיליון דולר מטיים-וורנר, סכום שאמור לעלות מדי שנה. אגב, הסכום הזה גבוה פי 20 ממה שמקבלות מילווקי באקס וסקרמנטו קינגס מהסכמי הטלוויזיה המקומיים שלהן.

אם למישהו יש ספקות לגבי החוזה החדש שהלייקרס חתמו עם קובי בראיינט למרות גילו המתקדם (36), הנה עוד סיבה למשמעות של הכוכב עבור הקבוצה: זו לא רק הפורמה הגרועה של הלייקרס השנה (מאזן 30-16), אלא בעיקר הפציעה של בראיינט שמשפיעה באופן ישיר על העניין סביבה. בששת המשחקים שבהם שיחק בראיינט העונה, הלייקרס רשמו רייטינג ממוצע של 3.57% - גבוה ב-38% בהשוואה למשחקים שבהם הוא לא שיחק.

בנוסף, הפציעה של בראיינט משפיעה גם על הקהל שמגיע לסטייפלס סנטר - לראשונה מזה 7 שנים (מאז 2006), נפסק רצף הסולד-אאוט של משחקי הקבוצה.

לכישלון של הלייקרס על המגרש ישנה השלכה גם בשוק הטלוויזיה הארצי: שני משחקים של הקבוצה במהלך חודש ינואר שתוכננו להיות משודרים מחוף לחוף ב-ESPN (נגד יוסטון ב-8 בינואר) וב-TNT (נגד שיקגו ב-20 בינואר), בוטלו על-ידי הרשתות ובמקומם שובצו משחקים אחרים.