משרד המשפטים: לא היה ניגוד עניינים במענק למבשלות הבירה

כך עולה ממכתב ששלח דני חורין, ממונה בכיר במחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, לח"כ גילה גמליאל, בעקבות פנייתה

משרד המשפטים קובע כי למרות אחזקותיו של יועצו של שר האוצר, הלל קוברינסקי, בחברת אביר הבר, לא התקיים ניגוד עניינים בקבלת ההחלטה להעניק סיוע כספי למבשלות הבירה הקטנות - כך עולה ממכתב ששלח דני חורין, ממונה בכיר במחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, לח"כ גילה גמליאל, בעקבות פנייתה.

חורין מציין כי מבירור שעשה, המסתמך על בדיקת היועץ המשפטי של משרד האוצר, יואל בריס, עולה כי לשר האוצר יאיר לפיד לא הייתה ידיעה מוקדמת על כך שארבעה מנותני הערבויות למפלגתו מחזיקים במשותף בכ-13% ממניות חברת אביר הבר, הנמנית עם מבשלות הבירה הקטנות, שנהנו משינוי ההחלטה של משרד האוצר, שהיטיבה עם המבשלות.

כפי שעולה מהמכתב, בריס וחורין קובעים כי סגן שר האוצר, מיקי לוי, פעל על אף הזיקה של הארבעה, מבלי שידע על קיומה. חורין מציין כי לזיקה לא היה כל קשר בקבלת ההחלטה להחריג את מבשלות הבירה הקטנות ולאפשר מתן מענק עבורן.

לדבריו, ההחלטה לפצות את המבשלות הקטנות בגין הטלת המס על הבירה נעשתה על-ידי הדרג המקצועי באוצר, ולבקשת יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומיאנסקי, ואילו סגן שר האוצר עודכן על שינוי ההחלטה רק בדיעבד.

כמו כן, היועץ המשפטי של משרד האוצרקובע כי הזיקה בין שר האוצר לבין חברת אביר הבר נודעה רק בדיעבד, וכי שר האוצר לא היה שרוי במצב של ניגוד עניינים בנושא, מכיוון שלא היה מעורב בקבלת ההחלטה.

כפי שפורסם ב"גלובס", משרד האוצר החליט להעניק סיוע חריג בסכום של 1.5 מיליון שקל למבשלות הבירה הקטנות.