מנפלאות ערוץ 1: למה בוטל ראיון ב"מבט שני"?

מה עושים בערוץ 1 למרואיינת שבחרה מנהל שהמנכ"ל לא רוצה? השתתפותה של ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר ב"מבט שני" בוטלה משום שישבה בוועדה שבחרה את מנהל ערוץ 1 אילן דה פריס - שאינו מקובל על המנכ"ל בן-מנחם

השתתפותה של מרואיינת בתוכנית "מבט שני" בוטלה משום שישבה בוועדה שבחרה את מנהל ערוץ 1.

ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה הייתה אמורה להופיע הערב (ד') בתוכנית התחקירים בערוץ 1 ולדבר על פרשת אדוארד סנודן, אולם לפני שעות אחדות בוטלה השתתפותה. הסיבה הרשמית שניתנה לה: העובדה שלקחה חלק, כנציגת ציבור, בוועדת האיתור לתפקיד מנהל ערוץ 1.

כפי שפורסם היום ב"גלובס", עד לרגע זה לא מסכים מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם, שהחרים את דיוני הוועדה המדוברת, לקלוט ברשות את המנהל הנבחר אילן דה פריס.

"נכון שרציתם לראות אותי הערב ב'מבט שני' מדברת עם יגאל רביד על אדוארד סנודן? לא תוכלו. לפני 3 שעות התקשרה מפיקה נבוכה לבטל את השתתפותי", כתבה שוורץ-אלטשולר בעמוד הפייסבוק שלה. "לא, האייטם לא ירד. היא קיבלה הוראה מגבוה. אמרו לה שזה בגלל שישבתי כנציגת ציבור בוועדה שבחרה מנהל חדש לטלוויזיה. היא גם ידעה להגיד לי ש-5 שנים היא שם ואף פעם לא קיבלה הוראה כזאת. לא יודעת אם זה מחמיא או לא. תגידו, להיות נציגת ציבור בוועדת איתור זה חטא? אולי ברשות השידור. הנה מה שעושים עם הכסף שלכם".

לדבריה ל"גלובס" אמרה שוורץ-אלטשולר, שרק באחרונה מונתה על-ידי שר התקשורת גלעד ארדן לקחת חלק בוועדה לבחינת האסדרה בשוק התקשורת, כי נאמר לה מפורשות כי זוהי הסיבה לביטול השתתפותה בתוכנית.

"הם אמרו 'בגלל שיש בעיות עם מינוי מנהל הטלוויזיה, את לא יכולה'. אני לא באתי לוועדה כי רציתי לתפוס צד, הגעתי כנציגת ציבור, ללא קשר לפרסה שהייתה שם. מגיע נציג ציבור, עושה כמיטב ראותו - ומתנקמים בו על זה?".

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, שמינה את שוורץ-אלטשולר לוועדת האיתור, מסר בתגובה כי "אם הדברים נכונים, מדובר באירוע חמור שאין לעבור עליו לסדר היום, והנושא ייבדק עד תום לאור המשמעויות השונות שעולות ממנו".

מהנהלת רשות השידור נמסר כי "הנהלת רשות השידור לא מודעת למקרה ומוסרת כי היא דוחה בשאט-נפש את הניסיון הנואל לנסות וליצור ספין שכזה".