הטיפ היומי: מניית ביוטכנולוגיה עם אפסייד של כ-15%

מחלקת המחקר של UBS ממליצה על מניית BioMarin ב"קנייה" עם מחיר יעד של 76 דולר

חברת הביוטכנולוגיה BioMarin Pharmaceutical נסחרת לפי שווי שוק של 9.4 מיליארד דולר בנאסד"ק (סימול: BMRN). החברה פיתחה ומסחרה ארבעה מוצרים, ויש לה בפייפליין (צנרת המוצרים בפיתוח) עוד מספר תרופות. המיקוד של ביומרין הוא במחלות גנטיות נדירות ובמעמד של תרופות יתום. החברה מקליפורניה הוקמה בשנת 1997, והיום היא מעסיקה למעלה מ-1,000 עובדים.

לקראת ההחלטה המתקרבת של רשות המזון והתרופות בארה"ב בנוגע לאישור תרופת ה-Vimizim של ביומרין, אנו מצפים שהפוקוס בשיחת הוועידה שלאחר דוחות הרבעון הרביעי יהיה על ההכנות המסחריות להשקה. התרופה מיועדת לטיפול בתסמונת Morquio A שבה לחולים יש מחסור באנזים מסוים.

נפגשנו לאחרונה עם הנהלת החברה, והם מרגישים נוח עם תחזיות השוק למכירות ב-2014. השאלות המרכזיות בנוגע להשקה קשורות לתמחור ולשיפוי הביטוחי, ובפרט באיזו מהירות יצליחו להעביר חולים לשימוש בתרופה. התחזית היא לקצב של יותר מ-350 חולים בשנת 2014, ולכך יהיו השפעות חיוביות על המכירות בשנת 2015.

חוץ מהתרופה Vimizim, אנחנו מצפים לשמוע עוד על הפייפליין הקיים של החברה, וצפי לפרסום נתונים מהניסויים הקליניים שמתבצעים כיום.

אנו מעדכנים את המודל שלנו על מניית ביומרין כדי לשקף את תחזיות החברה. השינוי המרכזי שביצענו הוא הגדלת נתוני המכירות הצפויות של ה-Vimizim, שקודם לכן היו שמרניים במיוחד. החברה הציבה רף גבוה - אם תחזיות החברה יתממשו, זאת תהיה תרופת היתום החזקה ביותר שהושקה אי פעם - והיא בטוחה ביכולתה לעמוד בצפי השוק. בעבר הערכנו מכירות של 33.2 מיליון דולר לתרופה ב-2014, ועכשיו הערכתנו היא 64.6 מיליון דולר.

ב-2015 הצפי הנוכחי הוא ל-190.7 מיליון דולר לעומת 152.1 מיליון דולר, וב-2016 - ל-298.9 מיליון דולר, לעומת 272.1 מיליון דולר.

שינוי נוסף במודל שלנו הוא העלאת תחזית הוצאות המו"פ החל מ-2014.

המלצתנו למניית ביומרין נשארת "קנייה", ומחיר היעד למניה הוא 76 דולר, פרמיה של 14.6% על מחיר השוק.

*** מחלקת המחקר, UBS. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם