קרי לח"כ עופר שלח: קולו של לפיד צריך להישמע יותר

בשיחה בוושינגטון אמר שלח לשר-החוץ האמריקאי, ש"יש עתיד" היא הגוף הפוליטי הגדול ביותר שתומך בתהליך המדיני ■ "הבהרנו לנתניהו שכל עוד הוא מקדם את התהליך נתמוך בו ונוביל לקראת מצב שבו יהיה לו רוב גם בכנסת וגם בציבור"

שר-החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, אמר היום (ב') לח"כ עופר שלח ("יש עתיד"), שקולו של שר-האוצר, יאיר לפיד, צריך להישמע יותר בשיח הציבורי על המו"מ עם הפלסטינים שמתנהל עתה בישראל.

שלח נפגש עם קרי בכנס פרלמנטרי בינלאומי שמתנהל בוושינגטון. חמישה ח"כים מישראל משתתפים באירוע.

בשיחה ל"גלובס" אמר שלח, שבפגישתו הקצרה עם קרי, במסגרת הכנס, הוא ציין באזני שר-החוץ, ש"יש עתיד" היא הגוף הפוליטי הגדול ביותר בישראל שתומך בתהליך המדיני. שלח התרשם שקרי, שנפגש בעבר עם לפיד, מכיר היטב את הסצינה הפוליטית בישראל ומודע להשקפותיו ואמירותיו של לפיד. על רקע זה ציין קרי שקולו של שר-האוצר צריך להישמע יותר.

שלח אמר, ש"יש עתיד" הבהירה לנתניהו, כי כל עוד הוא מקדם את התהליך המדיני היא תתמוך בו ותוביל לקראת מצב שבו יהיה לרה"מ רוב גם בכנסת וגם בציבור.

התבטאות קרי על לפיד מסתמנת כחלק מקמפיין אמריקאי אינטנסיבי של משרד-החוץ האמריקאי והבית הלבן להדוף את הביקורות על קרי שהשמיעו בכירים בירושלים, כשר הביטחון, משה יעלון, השר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ ושר המסחר, נפתלי בנט. הביקורות נבעו מדברי קרי, בשבוע שעבר, על אפשרות של חרם על ישראל אם יקרוס התהליך המדיני.

בימים שחלפו אמר דוברת הסטייט דיפרטמנט, כי לקרי יש "עור עבה" וכי הוא "מתמקד בסוגיות שעל הפרק ולא בהתקפות האישיות שמכוונות נגדו". לדבריה, שר-החוץ אינו מתכונן לבזבז זמן על הביקורות נגדו אך הוא חושש מהשפעתן על תהליך השלום.

קרי עצמו תקף בחריפות לא דיפלומטית את מותחי הביקורת עליו: "לרוע המזל יש אנשים מסוימים בישראל, בפלסטין, בעולם הערבי וברחבי תבל שאינם תומכים בתהליך השלום. בייחוד, ישנם אנשים מסוימים שאינם תומכים ברעיון של שתי מדינות. ישנם אנשים מסוימים שאינם רוצים להטיל שום מגבלה שהיא על ההתנחלויות". התבטאותו המחמיאה של קרי על לפיד היא, קרוב לוודאי, הצד האחר של אותה מטבע.