הנהלת ביה"ח הדסה פנתה לביהמ"ש לאשר הקפאת הליכים

משרד האוצר מסר כי במהלך תקופת הקפאת ההליכים צפויה להמשיך ההידברות בין הנהלת בית החולים לעובדיו, בחסות נאמן שימונה מטעם בית המשפט ■ פרשנות: "התרגיל של קפלן"

הנהלת בית החולים הדסה פנתה היום (ו') לבית המשפט בבקשה לאשר הקפאת הליכים עד לגיבוש הסדר הבראה כולל עם נושי בית החולים, כך נמסר היום ממשרד האוצר. משרד האוצר מסר כי במהלך תקופת הקפאת ההליכים צפויה להמשיך ההידברות בין הנהלת בית החולים לעובדיו, בחסות נאמן שימונה מטעם בית המשפט, ד"ר ליפא מאיר.

משרד האוצר יזרים מימון ביניים בהיקף של 50 מיליון שקל, במקביל ל-50 מיליון שקל מצד נשות הדסה.

בית החולים הדסה מסר כי "הנהלת הדסה רואה ברופאים, באחיות ובעובדים שותפים מלאים להצלחת תהליך ההבראה ותמשיך לנהל איתם הדברות מלאה במטרה להגיע להסכמות עם ועדי העובדים. ההנהלה תעשה כל אשר לאל ידה כדי לשמור על ייחודו של המרכז הרפואי, בו פועלים מרכזי מצוינות קליניים רבים ברמה לאומית ובינלאומית, ובו קיים שילוב ייחודי של מחקר רפואי, הוראה ושרות מיטבי לחולים".

ד״ר ליאוניד אידלמן, יו"ר הר"י, אמר בתגובה על הקפאת ההליכים, כי "אנחנו רואים בזה צעד בריוני, לא נכון ונגד הרופאים ואנחנו מתנגדים לצעד הזה ולמינויים. אנחנו ננהל את הקרב בבית המשפט - גם על הקפאת ההליכים וגם על מינוי הנאמן".

אמנון ברוכיאן, י"ר ועד עובדי המנהלה והמשק בהדסה, אמר כי "הנפגעים העיקריים מכישלון ההנהלה, שלא הצליחה לגבש תוכנית הבראה לבית החולים, יהיו מאות אלפי החולים המטופלים במסירות בהדסה, וכמובן העובדים הפשוטים שמבחינת מנכ"ל בית החולים היו שקופים לאורך כל הדרך. בית החולים הדסה, העורק הראשי של ירושלים, זקוק לחמצן ולסיוע, לא לצעדים חד צדדיים שעלולים להחמיר את המצב".

במסגרת ההסדר המתגבש בין האוצר להדסה, תזרים המדינה להדסה 150-200 מיליון שקל בגין פיצויים לעובדים שיפוטרו, ובכלל זה עובדי מינהל ומשק וגם קבוצת רופאים המשתכרים שכר גבוה. כמו כן, המדינה תיתן לבית החולים הלוואה בתנאים מועדפים בסך 100 מיליון שקל, ו-100-150 מיליון שקל תחת הכותרת "השקעה בתשתיות". עוד תזרים המדינה להדסה 150-200 מיליון שקל בתמורה להעברת נכסים, מתחמים היסטוריים ובעיקר דירות שבבעלות בתי החולים בירושלים.

מוקדם יותר השבוע אמר אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות: "אי אפשר לדרוש מעובדים לעבוד כששכרם לא משולם. אנו עומדים על זה ששכר העובדים ישולם באופן מלא. מצד שני, אנחנו ערים לכך שצריך להבריא את בית החולים ומוכנים להושיט יד. זה צריך להיות תוך תשלום שכר מלא לעובדים, תוך ישיבה מסודרת למשא ומתן, תוך מצב שמשרד הבריאות ומשרד האוצר יודעים שהם חייבים לתרום את חלקם לייצוב בית החולים, ותוך יצירת אופק ברור וודאי לבית החולים".

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, אמרה כי "אם לא יהיו משכורות עד ה-9.2, תהיה שביתה כללית שאליה יצורפו אחיות מכל הארץ".