ניצב מנשה ארביב הודיע: "פורש מהמשטרה, די למחול השדים"

מפקד להב 433 של המשטרה, החשוד בקבלת טובות הנאה מהרב פינטו, הודיע על פרישה מהמשטרה לאחר 36 שנות שירות ■ "החלטתי שאני לא יכול להשלים עם מהלכים של אי-העמדה לדין של עבריין החשוד בפשעים רבים"

מפקד להב 433 של המשטרה, ניצב מנשה ארביב, החשוד בקבלת טובות הנאה מהרב פינטו, הודיע הערב (א') במסיבת עיתונאים שכינס על פרישה מהמשטרה.

"החלטתי שאני לא יכול להשלים עם מהלכים של אי-העמדה לדין של עבריין החשוד בפשעים רבים, ובחרתי למנוע את המשך הסחיטה המסוכנת של שלטון החוק. מכאן, החלטתי לפרוש ממשטרת ישראל לאחר 36 שנות שירות", אמר ניצב ארביב. "יחד עם זאת, אני מצפה ומבקש להזמין אותי ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה כדי להשמיע בפניהם את גרסתי - ואין לזה שום קשר לפרישתי. אמצא את דרכי לשרת את הציבור כפי שעשיתי בכל ימי חיי", הוסיף ארביב.

עם ההודעה על פרישה, ייתכן כי ארביב ישים קץ למשא-ומתן בין פרקליטי פינטו לפרקליטות. היועץ המשפטי לממשלה צפוי להסתפק בפרישתו ובכך לא להשתמש בחומרים שהרב פינטו הציע ולא להאשימו במתן שוחד.

פרישתו של ארביב מגיעה דווקא על רקע בדיקת פוליגרף שנערכה במכון פרטי, ובה נשאל קצין המשטרה 3 שאלות - שבכולן נמצא דובר אמת.

ארביב נשאל: האם אי-פעם קיבל טובות הנאה מהרב או מעוזריו, ועל כך השיב בשלילה. הוא נשאל אם אי-פעם קיבל בלא תשלום לינה במלון של מקרוביו של הרב, וגם על כך ענה שלא. לבסוף נשאל אם אי-פעם קיבל טובות הנאה במזומן עבורו או עבור משפחתו מהרב, וגם על כך השיב בשלילה.

ב-3 התשובות של קצין המשטרה הבכיר, מי שפיקד עד לאחרונה על יחידת החקירות המובחרת להב 433, נמצא כי הוא דובר אמת.

תוצאות הבדיקה הועברו ליועץ המשפטי לממשלה, למבקר המדינה ולמפכ"ל המשטרה, בדרישה להגיע להחלטה מהירה בעניינו ולאפשר לו לשוב לתפקידו.

בנוסף, בשבוע שעבר שיגר פרקליטו של ארביב, עו"ד גדעון פישר, מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שבו האשים את הרב פינטו בכך שהוא מנסה להציל את עורו בתמורה להאשמות שווא-שטפל על קצין משטרה מוערך.

"אנו סבורים כי אין זה נכון ואין זה צודק שאדם כמו פינטו - שאתם הודעתם כי קיים כתב אישום חמור נגדו - יציע לפרקליטות עסקה", כתב עורך דינו של הניצב.

זמן קצר לאחר שפורסמה הפרשה שטלטלה את צמרת המשטרה, הודיע ארביב, בהחלטה משותפת עם מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, כי הוא יוצא לחופשה מיידית עד לבירור החשדות נגדו.