סופית: החדשות המקומיות ימשיכו - בתקציב של 5 מ' ש' בלבד

הסכום, שימומן ע"י הוט ו-yes, נמוך ב-13 מיליון שקל מהסכום ששימש עד כה להפקה, וההערכה היא כי החדשות המקומיות יצומצמו לשתי מהדורות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את המשך פעילות החדשות המקומיות בעלות של 5 מיליון שקל. הסכום, שימומן על-ידי הוט ו-yes, נמוך ב-13 מיליון שקל מהסכום ששימש עד כה להפקת החדשות המקומיות, וההערכה היא כי החדשות המקומיות יצומצמו לשתי מהדורות בלבד - האחת בדרום והשנייה בצפון. החוק עבר ברוב של 34 בעד ונמנע אחד.

ההחלטה לתקצב את החדשות המקומיות בסכום שנקבע התקבלה בוועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ אבישי ברוורמן (העבודה). במסגרת הדיונים נדחו שוב ושוב הצעות להגדיל את סכום ההשקעה. כמו כן ירדה מהפרק האפשרות כי גם האוצר יתמוך בחדשות, בשל הצורך במכרז שעשוי היה לעכב את המשך פעילות החדשות המקומיות.

עובדי החדשות המקומיות פוטרו ממקומות עבודתם כבר בסוף 2013. העובדים מחו במסגרת דיוני הוועדה על התקציב וטענו כי הוא נמוך ולא יאפשר הפקה של חדשות נאותות, ועל כן משמעות ההחלטה היא סגירה.

יו"ר ועד עובדי החדשות המקומיות, חיים הר זהב, צייץ בחשבון הטוויטר שלו עם נפול ההחלטה בכנסת: "עצוב לי שסגירת החדשות המקומיות אחרי שני עשורים קרתה דווקא במשמרת שלי. זה כואב ומתסכל שלא מנעתי את זה - אבל, לעזאזל, לפחות אני יודע שניסיתי".