פייסבוק: 60% מהאינטראקציות בנושאי טלוויזיה - בזמן הצפייה

ממחקר של פייסבוק עולה כי 80% מהאינטראקציות האלה נעשות באמצעות המובייל, וכי עיקר הפעילים בתחום הם בגילאי 13-35

חוויית "המסך השני" כבר הפכה למילת באזז עבור כל מי שעובד בתעשיית הטלוויזיה והדיגיטל בשנתיים האחרונות. בפייסבוק החליטו לתת מבט נוסף על התופעה, שבה יותר ויותר צופים בטלוויזיה משתמשים במדיה החברתית תוך כדי צפייה.

לפייסבוק יש תחרות צמודה במגרש הזה מול טוויטר, שמחברת יותר קהלים סביב הציוצים וסביב הטלוויזיה, ועדיין בפייסבוק מנסים לשדר חוזקה גם מול המרקע.

מחקר חדש של הרשת החברתית הפופולרית, יחד עם חברת המחקר Second Sync, מראה כי 60% מהאינטראקציות בפייסבוק בנושאי תוכניות טלוויזיה מתרחשות בזמן הצפייה עצמה. עוד עולה כי 80% מהשיח שעוסק בתוכניות טלוויזיה, מגיע מהמובייל. המחקר נערך בקרב קהלים בארה"ב, בבריטניה ובאוסטרליה.

על-פי הניתוח הדמוגרפי, באופן לא מפתיע עיקר הפעילים בפייסבוק בנוגע לתוכניות הטלוויזיה הם הקהל הצעיר. 30% מבני 13-24 ו-30% מבני 25-34 נחשבים לפעילים במיוחד במגרש זה, בעוד שבקרב המבוגרים מדובר על אחוזים בודדים - 6% בקרב בני 55-64 ו-3% בקרב בני 65 ומעלה.

המחקר בחן אינטראקציות בזמן תוכניות טלוויזיה שונות כמו "שובר שורות" או "Walking Dead", כדי להראות את היקף הפעילות בפייסבוק בנוגע להן.

כך, למשל, השווה המחקר בין הגמר של תוכנית "אקס פקטור" ב-3 המדינות. בבריטניה נרשמו 1.9 מיליון אינטראקציות בגמר שנערך באמצע דצמבר אשתקד - בעוד שבארה"ב נרשמו 246 אלף אינטראקציות, כשהגמר המקומי שודר ימים בודדים לאחר מכן. באוסטרליה, שם הגמר שודר בסוף אוקטובר אשתקד, נרשמו 265 אלף אינטראקציות.

הסופרבול שנערך בשבוע שעבר סיפק גם הוא לא מעט נתונים על האופן שבו הצופים משתמשים בפייסבוק, ולפי המחקר נרשמו 185 מיליון אינטראקציות מ-50 מיליון גולשים ייחודים.

"למחקר יש השלכות שיווקיות בעלות ערך, שמצביעות על טרנדים לפי דמוגרפיה, ומראות איך המובייל הוא מפתח ביצירת מעורבות מול הגולשים", אומר פרד ליץ', ראש חטיבת מו"פ בנושא מדידה ושיתופי-פעולה בחברה.

לדברי ג'ולי דה טרגליה, סגנית נשיא בכירה למחקר על שיווק דיגיטלי בחברת NBC Universal, "בשנים האחרונות המעקב אחר שיחות במדיה החברתית סביב תוכניות טלוויזיה הפך להיות חלק חשוב במחקר אודות הקהל שלנו".

מזפזפים לפייסבוק
 מזפזפים לפייסבוק