לביה"ח הדסה נכסים בשווי של יותר מ-200 מיליון שקל

שווי הנכסים למגורים עומד על 135 מיליון שקל ושווי הנכסים המסחריים - 70 מיליון שקל ■ לביה"ח יש גם קרקע חקלאית בשווי 35 מיליון שקל

אחד המהלכים הבולטים שצפויים נאמני בית החולים הדסה לבצע כדי להתמודד עם מצבו הכלכלי הוא מכירת הנדל"ן שמחזיק בית החולים בבעלותו. על פי הבקשה להקפאת הליכים שהוגשה על ידי הארגון לבית המשפט, בית החולים מחזיק ב-26 נכסים - מדירות מגורים המושכרות בשכירות חופשית ועד בנייני מגורים שלמים המושכרים אף הם. שווי כל הנכסים מוערך ע"י שמאית המקרקעין נחמה בוגין ביותר מ-200 מיליון שקל. שווי הנכסים למגורים עומד על 135 מיליון שקל, ושווי הנכסים המסחריים עומד על 70 מיליון שקל נוספים. כמו כן בבעלות הדסה קרקע חקלאית בת 84 דונם בחדרה המוערכת ב-35 מיליון שקל.

חלק מהנכסים משועבדים לבנקים בגין מתן אשראי, ומכירתם צפויה להבטיח ראשית את החובות לבנקים והיתרה ליתר הנושים. בבקשה להקפאת הליכים ישנה התייחסות לשני נכסי הנדל"ן בעלי השווי הגבוה ביותר שהחברה מחזיקה בזכויות בהם: הראשון הוא בניין ברחוב שטראוס 24 בירושלים, ששוויו 11 מיליון דולר. הוא מושכר למרפאות תמורת 1.428 מיליון שקל בשנה ומשקף תשואה שנתית של 3.6%. הנכס השני הוא בניין מגורים ברחוב גואטמלה 13 בירושלים, ששוויו 8.5 מיליון דולר, המושכר תמורת 861 אלף שקל בשנה ומשקף תשואה שנתית סולידית יותר של 2.8%.

עוד מציין ביה"ח הדסה בבקשה כי "הנכסים המניבים את התקבולים השנתיים הגבוהים ביותר בעבור החברה הם בנייני מגורים ברחוב אצ"ל 13 ו-17 בירושלים המניבים 930 אלף שקל ו-936 אלף שקל בהתאמה כתוצאה מהשכרתם וההכנסות השנתיות בסך 861 אלף שקל מהשכרתו של הבניין ברחוב גואטמלה".

נכס משמעותי נוסף בבעלות בית החולים הוא בניין "בית הרופאים" ברחוב ריינס 16 בלב תל אביב, המושכר למרפאות תמורת 218 אלף שקל בשנה. נכס אחר בלב ירושלים, שהדסה מבקש למכור כבר קרוב לשנה ללא הצלחה, הוא בניין ברחוב יפו 42 פינת פינס הכולל מגורים, מסחר ומשרדים. הנכס מושכר תמורת מיליון שקל בשנה.

נכסי הדסה
 נכסי הדסה