SAP הובילה סבב השקעה של 47 מ' ש' בקלטורה הישראלית

מבחינתה של SAP, מדובר בהשקעה אסטרטגית לאור העובדה כי החברה היא לקוח גדול של קלטורה הישראלית ■ קלטורה מאפשרת לכל אתר להטמיע בו יכולות וידיאו, תמונה וקול, כולל יכולות קידוד, ניהול, הפצה וניתוח של תוכני מדיה עשירה

חברת טכנולוגיות הווידיאו Kaltura משלימה סבב גיוס ענק של 47 מיליון דולר. את סבב הגיוס מובילה חברת SAP באמצעות זרוע ההשקעות שלה SAP Ventures. מבחינתה של SAP, מדובר בהשקעה אסטרטגית לאור העובדה כי החברה היא לקוח גדול של קלטורה הישראלית.

לצידה של SAP השתתפו בגיוס גם Nokia Growth Partners, Commonfund Capital ו-Gera Ventures לצד משקיעים קודמים כמו אינטל קפיטל, Mitsui ואחרים. סך הכול גייסה עד היום כ-110 מיליון דולר, סכום גבוה למדי עבור חברה ישראלית בתחום האינטרנט. בכספי הגיוס הנוכחים מתכוונת קלטורה להשתמש כדי להאיץ את פיתוח המוצרים שלה וכדי להרחיב את הפעילות בברזיל, מקסיקו, סין, יפן, אוסטרליה, סינגפור וקוריאה.

את קלטורה הקימו ב-2006 רון יקותיאל (מנכ"ל), מיכל צור שלו (נשיאה) וערן איתם (סמנכ"ל מו"פ). החברה מאפשרת לכל אתר להטמיע בו יכולות וידיאו, תמונה וקול, כולל יכולות קידוד, ניהול, הפצה וניתוח של תוכני מדיה עשירה. הפלטפורמה שפיתחה החברה תומכת בכל סוגי המחשבים והמכשירים הניידים, לרבות סמארטפונים וטאבלטים. בימים אלה מגייסת החברה 200 עובדים.

לדברי יקותיאל, "האימוץ המהיר של הטכנולוגיה שלנו ברחבי העולם הוא עדות לתפקיד המרכזי שווידיאו משחק בכל אספקט של החיים המקוונים שלנו. אנחנו גאים לאפשר את יצירתן של מאות אפליקציות מבוססות וידיאו ולעזור למאות מיליוני אנשים לשפר את הדרך שבה הם עובדים, לומדים, משתפים פעולה ונהנים משימוש בווידיאו". עוד הוסיף יקותיאל ואמר כי "בהמשך להצלחה שלנו בצפון אמריקה ואירופה, אנחנו מכוונים לאסיה פאסיפיק ולאמריקה הלטינית, שם יש ביקוש רב".

החברה הישראלית נחשבת לאחת הבולטות בשוק מערכות ניהול הווידאו ובין 150 אלף לקוחותיה נמנים גופי מדיה כמו פוקס, HBO, האחים וורנר, אולפני פארמונט, ויקיפדיה, נסטלה, איקאה, AOL, גרופון ואחרים לצד מוסדות אקדמיים כמו אוניברסיטאות ייל, הרווארד ועוד. מגזין "פורבס" בחר בה בעבר לאחת משש חברות הטכנולוגיה בעלות הצמיחה המהירה ביותר.