מריל לינץ': ב"י צריך לקנות מיליארד ד' בחודש לחזק הדולר

כלכלני מריל לינץ' ממליצים "לא להילחם בבנק המרכזי" מכיוון שיש לו הרבה מאוד נשק במחסנית והוא הוכיח לאחרונה שהוא יכול לטלטל את שוק המט"ח ולהפתיע את הסוחרים ■ ומה עם הריבית? תיוותר על 1% עד סוף השנה

בנק ישראל ימשיך להתערב באגרסיביות בשוק המט"ח על מנת למנוע התחזקות של השקל במהלך 2014. כך מעריכים כלכלני מריל לינץ' בסקירה שפרסמו היום.

במריל לינץ' מעריכים שהבנק המרכזי ייאלץ למכור שקלים בהיקף של לפחות מיליארד דולר לחודש בממוצע במהלך השנה, כדי למנוע התחזקות של השקל מול הדולר והאירו. ובנק ישראל יעשה את זה, כפי שהוכיח במהלך חודש ינואר עם התערבות של כ-1.7 מיליארד דולר בשוק (מהלך שחיזק במקצת את השקל).

הבנק המרכזי הכריז על כוונתו לרכוש דולרים (ומטבעות מרכזיים אחרים) בהיקף של כ-300 מיליון דולר בממוצע לחודש במהלך השנה, בכדי לאזן את ההכנסות מהזרמות הגז הטבעי. כאמור, במריל לינץ' מעריכים שנדרשת התערבות הרבה יותר מאסיבית בשוק.

בכל אופן, כלכלני מריל לינץ' ממליצים "לא להילחם בבנק המרכזי" מכיוון שיש לו הרבה מאוד נשק במחסנית והוא הוכיח לאחרונה שהוא יכול לטלטל את שוק המט"ח ולהפתיע את הסוחרים.

הריבית, אגב, צפויה להערכתם להישאר על 1% עד לרבעון הרביעי של 2014 ולא צפויה לרדת עוד. כל עוד הריבית תישאר נמוכה ייאלץ הבנק המרכזי להתערב בשוק המט"ח מדי פעם בפעם.