לפיד: לדרוש הסבר מהמוסדיים שאישרו השכר בלאומי

שר האוצר ממשיך לתקוף את אישור שכר הבנקאים הבכירים: "שכר של עד כמעט 10 מיליון שקל לשנה מופרז ואינו מוסרי. הם לא היו נוטשים את עבודתם גם עם שכר נמוך בהרבה מזה שאושר להם"

שר האוצר יאיר לפיד ממשיך לתקוף את שכר הבנקאים לאחר אישור שכר המנהלים בבנק לאומי ובבנק הפועלים אתמול, גם לאחר שהמדינה התנגדה לתגמול בלאומי. לפיד קרא לבדוק את הליך קבלת ההחלטות בקרב המוסדיים שאישרו את השכר בלאומי.

משהגיעו תוצאות ההצבעה של המשקיעים המוסדיים ללפיד התברר כי חברות הביטוח כלל, הפניקס, מנורה, הראל, ומגדל וכן "עמיתים" שמנהלת את קרנות הפנסיה הוותיקות המסובסדות על ידי המדינה - הצביעו בעד הטבות השכר המפליגות של בכירי בנק לאומי. לפיד קרא לדרוש מהמשקיעים המוסדיים לחשוף בפירוט את תהליך קבלת ההחלטות שהביאה אותם לתמוך בתכנית התגמול וכן לדעת מי בהנהלת אותן חברות אישר אותן.

האסיפה הכללית של בנק לאומי אישרה את שכר הבכירים שינוע בטווח של 130-183 אלף שקל בחודש, בונוסים במיליוני שקלים ופיצויי פרישה נדיבים בשיעור 200%-250%. (לסיפור המלא)

לפיד אמר כי אף שהוא סבור שיש לתגמל באופן נאות מנהלים שכירים בכירים במערכת הבנקאית על עבודתם, הרי ששכר של עד כמעט 10 מיליון שקל לשנה, כפי שאושר אתמול לבכירי בנק לאומי ובנק הפועלים, מופרז ואינו מוסרי: "אני מניח שאותם מנהלים לא היו נוטשים את עבודתם גם עם שכר נמוך בהרבה מהשכר שאושר להם. לא ייתכן שמערכת הבנקאות תסמן רף שסביבו ומעליו יתיישרו כעת בכירי המוסדיים. המסר שלי ברור: הגזמתם. צריך להפסיק את חגיגות השכר של המנהלים השכירים במערכת הפיננסית כי בסופו של דבר זה בא גם על חשבון ציבור החוסכים והמשקיעים".