נשיא פייפאל לעובדים: תשתמשו בשירות שלנו או תתפטרו

הנשיא דיוויד מרקוס שלח מכתב לעובדים ובו כתב: ""אם אתה אחד מהחבר'ה שמסרבים להתקין את אפליקציית פייפאל, תעשה לעצמך טובה - לך לחפש משהו שאתה מרגיש ממש מחובר אליו במקום אחר"

אם יש משהו שיכול לעלות את הסעיף לכל מנהל זו העובדה שהעובדים שלו לא מספיק נלהבים ובעלי תשוקה כלפי החברה עצמה. בקורסי ניהול בכל אוניברסיטה שמכבדת את עצמה מסבירים את העובדה שמנהל חייב לשדר משפחתיות וביתיות סביב החברה ולא פחות סביב המוצר. אך נראה שבמטה הראשי של ענקית התשלומים המקוונים פייפאל בסן חוזה הדברים נראים אחרת. כל כך אחרת עד שזה מחרפן את הנשיא דיוויד מרקוס.

במכתב שנשלח לעובדים ופורסם בבלוג הטכנולוגיה VentureBear תוהה מרקוס מדוע העובדים לא עושים שימוש בפייפאל. "הגיע לתשומת ליבי שבדיקת התשלום הסלולרי בבית הקפה באזורנו, חלק מכם סירב להתקין את האפליקציה של פייפאל (!!?!?!!) ואחרים אפילו לא זוכרים את הסיסמה של שירות פייפאל. זה לא מקובל עליי ועל שאר צוות ההנהלה", כותב בנחרצות מרקוס. "כל אחד בפייפאל צריך להשתמש במוצרים שלנו איפה שאפשר. זו הדרך היחידה שנוכל להפוך אותם לטובים יותר ויותר".

בסוף המכתב, שבו מעביר מרקוס ביקורת נוספת על העובדים על כך שהם לא מתאמצים מספיק להשיג לידים על עסקים שאינם עובדים עם פייפאל, הוא חותם בסוג של איום: "אם אתה אחד מהחבר'ה שמסרבים להתקין את אפליקציית פייפאל או לא זוכר את סיסמת פייפאל שלך, תעשה לעצמך טובה - לך לחפש משהו שאתה מרגיש ממש מחובר אליו במקום אחר".

בפייפאל מסרו בתגובה ל-VentureBear כי "אנחנו מנסים לחזור לשורשים הטכנולוגיים והחדשניים שלנו ולתת את חוויית השירות הטובה ביותר שניתן. חלק מזה הוא שכל עובד יהיה הצרכן ויתנסה בשירותים שלנו בכל מקום שבו הוא נמצא ואם הוא נתקל בבעיה, הוא צריך ליידע את האנשים הרלבנטיים כדי שיתקנו את זה".

מרקוס הוא לא היחיד שמזהה חוסר התלהבות למוצרי החברה שבראשה הוא עומד. גם סטיב באלמר, המנכ"ל לשעבר של מיקרוסופט, נתקל בלא מעט תחושות כאלה. אחת הזכורות שבהן הייתה אי שם ב-2009, כשבמהלך אירוע פנימי של החברה אחד העובדים צילם אותו במצלמת האייפון שלו. באלמר לקח את המכשיר מהעובד, הניח אותו על הרצפה והעמיד פנים כאילו הוא דורך עליו. שלושה חודשים קודם לכן איימה מיקרוסופט כי עובדים שלא יחזיקו טלפונים מבוססי מערכת ההפעלה של מיקרוסופט יפסיקו לקבל מימון לחבילת הגלישה שלהם מטעם מקום העבודה.