הבנק הבינלאומי: נפגע לעובדים בבונוס אם יימשכו העיצומים

הבנק הוציא מכתב לוועד ובו התריע כי בעבור כי יום של עיצומים יקוזז לעובדים 5% מהבונוס של שנת 2013 ■ הוועד: "ההנהלה באובדן עשתונות"

הנהלת הבנק הבינלאומי מאיימת לפגוע בבונוס של עובדי הבנק שינקטו בעיצומים. היום (ה') שלחה הנהלת הבנק בראשות סמדר ברבר צדיק מכתב לועד פקידי הבנק בראשות חנוך ליבנה, ובו התריאה כי במידה והבנק יחלק מענק בגין תוצאות שנת 2013, יקוזז מהמענק 5% בגין כל יום עיצומים מלא, וכן חלק יחסי מתוך 5% בגין עיצומים חלקיים. לא ברור האם הקיזוז יהיה תקף מעיצומים שיחלו עכשיו או רטרואקטיבית בגין עיצומים קודמים שהיו במהלך השנה, מאז הוכרז הסכסוך במאי אשתקד. "במקביל אנחנו שומרים על זכות הבנק לנקוט בכל צעד אחר ונוסף המתבקש כתוצאה מהעיצומים", נכתב במכתב.

עוד קוראים בבנק לוועד: "לחדול מדרך הסכסוכים הבלתי פוסקים שבחרתם ללכת בה. דרך זו מובילה לשום מקום".

חנוך ליבנה מסר בתגובה: "מצער שהנהלת הבנק הבינלאומי שלחה את המכתב לכלי התקשורת בטרם שלחה אותו לוועד. מהמכתב עולה כי ההנהלה נמצאת באובדן עשתונות ולפיכך בחרה לפעול בתוקפנות וכוחנות כלפי העובדים במה שנראה על פניו צעד כלל לא חוקי. השימוש בצעדים כאלה לבטח יגרום להסלמה ולהחרפה בצעדים הארגוניים. אנחנו מזמינים את ההנהלה לעשות צעד חדשני ולנהל משא ומתן אמיתי."

נציין כי הבנק, שבשליטת צדיק בינו טרם פרסם את תוצאותיו לשנת 2013, אולם לאור התוצאות הטובות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2013, הרי שסיכוי גבוה, שיחולק בונוס לעובדים, ולכן מדובר באיום אמיתי.

סכסוך העבודה בין הנהלת הבנק לועד הפקידים נמשך מזה 9 חודשים, והוא נסוב בעיקר סביב דרישות הועד להקל בעומס העבודה בסניפים. בין הצדדים היו לא מעט שיחות, שלא הובילו למציאת סיום לסכסוך. בתקופת הסכסוך הוביל הועד לא מעט עיצומים, וביניהם הפקידים שבתו במספר סניפים לימים בודדים, וכן השביתו את מחלקת המשכנתאות. נציין כי גם בעת השביתות, היו הסניפים פתוחים שכן ועד המנהלים ומורשי החתימה של הבנק אינוחלק מהסכסוך, אולם אין ספק כי שביתת הפקידים שיבשה את העבודה התקינה.

הנהלת הבינלאומי אומרת מצידה כי יחסי היעילות בבנק ויחס ההכנסות לעובד מעידים כי עומס העבודה אינו גבוה מאשר בבנקים אחרים ואף נמוך מכך, וכן שעובדי הבנק נהנים מתנאי העסקה מהטובים במערכת הכוללים העלאה שנתית קבועה בשכר של 5.8%, קביעות והטבות נוספות.