נשיא התעשיינים במתקפה על נפתלי בנט: "פופוליסט"

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, במסגרת אירוע של "שבתרבות" בבאר-שבע: "חשוב לייצר מקומות עבודה ובשביל זה צריך להפסיק את מגמת החשיפה של ישראל ליבוא פרוע ולהפסיק את מדיניות הורדת המכסים"

"ביני לבין שר הכלכלה, נפתלי בנט, קיימים חילוקי דעות עמוקים. ההחלטות שלו פופוליסטיות ומתאפיינות בחשיבה לטווח הקצר ופוגעות באופן קשה במגזר היצרני בישראל - הם התעשיינים", כך אמר היום (שבת) נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, במסגרת אירוע של "שבתרבות" בבאר-שבע.

אורן הביע מורת-רוח על החלטתו של בנט לשנות עם כניסתו לתפקיד, את שם משרדו ממשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה (תמ"ת) למשרד הכלכלה: "שינוי שם המשרד תוך השמטת המילה תעשייה ניבאה לצערי את העתיד. למרות שזה תפקידו, בנט לא מכוון כלל לצרכי התעשייה בישראל. בנט העלה על נס את נושא יוקר המחייה ואני מסכים עם כך שמדובר בנושא חשוב וגם אנחנו התעשיינים צריכים להתגייס בכדי להוריד את יוקר המחיה, אבל זה לא הדבר היחיד שחשוב: הרבה יותר חשוב לייצר מקומות עבודה ובשביל זה צריך להפסיק את מגמת החשיפה של ישראל ליבוא פרוע ולהפסיק את מדיניות הורדת המכסים", אמר.

בזמן שתקף בחריפות את שר הכלכלה בנט, הרעיף אורן שבחים על שר האוצר, יאיר לפיד ואמר כי הוא פועל למען התעשיינים: "אני מרגיש שלפיד מתאמץ בשבילנו ושיש לנו על מי לסמוך. הוא חרוץ, הוא לומד מהר וקשוב לצרכי התעשייה", אמר.

מלשכתו של שר הכלכלה בנט נמסר בהתייחס לדברים כי "יוקר המחייה אינו עניין זניח או אופנה חולפת. מדובר בבעיה עמוקה שיש לתת לה מענה אף הקושי הרב ואף שיישנם גורמים שמבחינתם מדובר בנושא מיותר או בלתי לגיטימי לטיפול. יוקר המחייה מטופל לצד מגוון של נושאים, בהם גם התעשייה הישראלית וכל ראוי שיהיה. השר בנט ימשיך לפעול למען מטרה זו ככל שיידרש".